کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

عرضه نخستین درایو بلوری دومنظوره سامسونگ

سامسونگ الکترونیکس به عرضه نخستین درایو داخلی اجراکننده دیسک بلوری دوکاره اقدام کرد که علاوه بر خواندن دیسک‌های بلوری، دیسک‌های CD و DVD را نیز خوانده و رایت می‌کند.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درایو SH-B083 COMBO سامسونگ با ظرفیت‌های تا 25 گیگابایت برای دیسک‌های یک لایه و 50 گیگابایت برای دیسک‌های دولایه برای رایانه‌ها موجود است.  

این درایو دیسک‌های بلوری را با سرعت 8 ایکس، CDها را تا سرعت 40 ایکس و DVDها را تا سرعت 16 ایکس می‌خواند. همچنین سرعت دسترسی متوسط 350 میلی ثانیه دارد که طبق ادعای سامسونگ سریع‌تر از دیگر درایوهای مشابه موجود در بازار است.

با درایو بلوری پلیر جدید سامسونگ کاربران نه تنها می‌توانند فیلم‌های HD را در رایانه خود مشاهده کنند بلکه می‌توانند محتوای پخش شده از تلویزیون HDTV را با استفاده از نرم‌افزار عرضه شده به همراه این درایو برروی DVD رایت کنند؛ همچنین می‌توانند فیلم‌های ضبط شده با کم‌کوردرهای HD را برروی دیسک DVD رایت کنند.

محصول جدید سامسونگ برای بهتر خواندن و رایت کردن دارای دو لنز است که یکی برای خواندن بلوری و دیگری برای خواندن و رایت کردن CD و DVD است. این درایو مصرف برق پایینی داشته و دارای طراحی فریم آیرودینامیک برای کم کردن سر و صدا است.

همچنین با یک طراحی در شیشه‌یی و LED آبی دارای شکل جدیدی است، سبک وزن بوده و دارای بدنه کوتاه‌تری است که گرمای داخلی را کاهش داده و به لود شدن بهتر دیسک‌ها کمک می‌کند. درایو سامسونگ که از ماه نوامبر در بازار آمریکا موجود خواهد بود، هنوز قیمت مشخصی ندارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
بابک 1388,08,22 ساعت 08:17 ب.ظ http://www.qeydarbaycan.blogfa.com

سلام توی وبلاگتون همه چی دارین الا ما درود بر شما و کار بزرگتان دست مریزاد
البته من اومدم ضرب المثلهای ترکی رایج در کرسف را ازت بگیرم پیدا نکردم یه سری به ما هم بزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد