کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

گفتیم مقایسه کنید، نگفتیم فقط ال جی بخرید

ایتنا - به نظر من نسل جدید یعنی همان OLED‌ مقصد نهایی تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر و ضخامت پنل خواهد بود و شرکت‌ها بعد از این دیگر به سراغ کیفیت و ضخامت نخواهند رفت. 

 

مسعود فیاضی - رنگ قرمز و آبی لوگوی دو برند رقیب در بازار تلویزیون و کُرکُری‌های این دو شرکت برای یکدیگر بی‌اختیار من را یاد دو تیم پرطرفدار لیگ برتر فوتبال ایران یعنی پرسپولیس و استقلال می‌اندازد. جدال دو برند ال‌جی و سامسونگ در بازار تلویزیون ایران در سال ۲۰۱۱ بر سر بُعد سوم تصویر به اوج خود رسید. به این جنگ سه‌بعدی البته بعد چهارمی به نام "هوشمندی" هم افزوده شدکه معرفی Smart TV را رقم زد. اما کمپین تبلیغاتی جدید ال‌جی با عنوان «مقایسه کنید» این طور نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۱ فقط این دو برند برای هم شاخ و شانه کشیده‌اند و جدال اصلی آنها را برای گرفتن سهم بازار باید در سال ۲۰۱۲ شاهد باشیم.

در بازار تلویزیون‌های سه‌بعدی، ال‌جی موقعیت خاصی دارد، چرا که دیگر سازندگان تلویزیون همگی از یک فناوری واحد یعنی SG یا اکتیو شاتر استفاده می‌کنند و ال‌جی در این سوی میدان، فناوری انحصاری خودش را دارد و خیلی هم به فناوری‌اش یعنی FPR مطمئن است که روی تلویزیون‌های Cinema ۳D قرار داده و آن را به مسابقه و مقایسه با فناوری رقبا فرامی‌خواند.
برای بررسی فعالیت‌های ۲۰۱۱ و برنامه‌های سال ۲۰۱۲ ال‌جی و وضعیت بازار تلویزیون و جنگ سه‌بعدی و هوشمند با «جون یوب پارک» مدیر ارشد بازاریابی تلویزیون‌های ال‌جی در ایران به گفت‌وگو نشستیم.


• ال‌جی به تازگی کمپین تبلیغاتی با عنوان «مقایسه کنید» برای تلویزیون‌های سه‌بعدی خود در سطح شهر راه انداخته است. در مرحله اول این تبلیغات خیلی نرم به نظر می‌رسید، اما بنرهای جدید خیلی تهاجمی است که در آن فناوری سه‌بعدی شما با رقیب مقایسه شده است. آیا همچنان می‌خواهید به این روش تهاجمی تبلیغات ادامه بدهید؟
طی چند سال اخیر سهم ال‌جی در بازار تلویزیون ایران رشد خوبی داشته است و همچنان هم بیشتر می‌شود. اما فاصله‌ای بین ما و رقیب ما وجود دارد که صفر کردن این فاصله و کسب جایگاه نخست بازار را در هدف‌گذاری کوتاه‌مدت‌مان قرار داده‌ایم. از طرف دیگر، فناوری سه‌بعدی ما با نام FPR‌ که روی تلویزیون‌های Cinema ۳D ارایه شده است، نقطه قوت ما محسوب می‌شود و باید آن را به درستی به مصرف‌کننده معرفی کنیم. این کمپین، مقایسه خاص ایران نیست و سیاست کلی ال‌جی در کل دنیاست که از مردم می‌خواهد FPR را با فناوری SG یا همان اکتیوشاتر مقایسه کنند که شرکت‌های رقیب ما روی تلویزیون‌های خود از آن استفاده می‌کنند. ما به موفقیت‌های بزرگی از این شیوه تبلیغات دست پیدا کرده‌ایم و افزایش سهم ال‌جی در بازار جهانی تلویزیون نشانه این موفقیت است.
از سوی دیگر اگرچه این تبلیغات تهاجمی به نظر می‌رسد، اما خیلی تهاجمی‌تر از تبلیغات سال گذشته رقیب ما نیست که کمپین تبلیغاتی با عنوان "LCD فقط ما" راه انداخته بود؛ بعد از آمدن LED گفت: LED‌ هم فقط ما و در نهایت هم شعارشان این بود که LCD و LED فقط ....
به نظر من این خیلی تهاجمی‌تر است. اما ما این حق را به مشتری دادیم که خودش مقایسه کند. ما نگفتم فقط تلویزیون ال‌جی بخرید، گفتیم تلویزیون ما را با دیگران مقایسه کنید؛ اگر خوب بود، بعد خرید کنید.

• اما شما این تبلیغات فناوری FPR را سال گذشته به صورت تیزر تلویزیونی انجام دادید.
بله. اما کافی نبود. ما امسال دوباره با مقایسه کردن قصد داریم به مردم و مصرف‌کننده مزیت‌های تلویزیون‌های سه‌بعدی ال‌جی را به تلویزیون‌های SG آموزش بدهیم که خودشان هم مقایسه کنند.
اگر فناوری FPR‌ ساده و ارزان‌تر از SG یا همان اکتیوشاتر است و مزیت‌های زیادی نسبت به آن دارد، چرا سه تولیدکننده بزرگ دیگر تلویزیون یعنی "سونی"، "سامسونگ" و "پاناسونیک" روی فناوری خود که گران‌تر هم هست، پافشاری می‌کنند و حتی می‌خواهند با همکاری یکدیگر برای عینک‌های اکتیوشاتر، استاندارد تعریف کنند و آن را توسعه دهند، چرا آنها روی فناوری FPR کار نمی‌کنند؟
فناوری FPR‌ انحصارا در اختیار ال‌جی قرار دارد و اگر آنها بخواهند از این فناوری استفاده کنند، باید از ال‌جی امتیازش را بخرند. از سوی دیگر اگر بخواهند روی فناوری FPR‌ کار کنند، مدت زمان زیادی صرف می‌شود تا به این فناوری دست پیدا کنند. فناوری FPR‌ نتیجه سال‌ها تحقیق و توسعه نه تنها ال‌جی الکترونیکس و LG Display بلکه مجموعه شرکت‌های ال‌جی است. این فناوری به ظاهر خیلی ساده است اما پیچیدگی‌های زیادی دارد و دست یافتن به آن به این راحتی‌ها نیست.
اینکه می‌گویید چرا آنها سراغ این فناوری نمی‌روند باید بگویم پاناسونیک سرمایه‌گذاری زیادی روی تلویزیون‌های سه‌بعدی پلاسما با فناوری اکتیوشاتر انجام داده است و فناوری FPR اصلا روی پنل‌های پلاسما کار نمی‌کند. از سوی دیگر در خبرها آمده است که سونی می‌خواهد از ال‌جی این پنل‌ها را خریداری کند. شرکت‌های چینی زیادی نیز هم‌اکنون با خرید این پنل‌ها از ال‌جی تلویزیون‌های سه‌بعدی با فناوری FPR به بازار عرضه کرده‌اند.

• اگر رقیب اصلی ال‌جی بخواهد این فناوری را بخرد، به نظر شما ال‌جی این فناوری را به او می‌فروشد؟
من ابدا فکر نمی‌کنم این شرکت بخواهد این فناوری را از ما بخرد. اما اگر بخواهد هم به او نمی‌فروشیم. البته این نظر شخصی من است.

• ال‌جی در سال ۲۰۱۱ در بخش‌های مختلف بازار تلویزیون‌ یعنی LCD، LED، پلاسما و CRT‌ نسبت به سال ۲۰۱۰ از نظر فروش چقدر رشد داشته است؟
هدف ال‌جی در سال ۲۰۱۱ معرفی تلویزیون‌های سینماسه‌بعدی بود که به خوبی انجام شد و دیگر هدف ما در ۲۰۱۱ این بود که از رقیب اصلی‌مان جلو بزنیم. این اتفاق نیفتاد، اما توانستیم شکاف فاصله را کمتر کنیم.
اما در مورد رشد فروش باید بگویم که ما یک آمار تعداد عرضه تلویزیون از کره به نماینده‌مان یعنی گلدیران داریم؛ یک آمار هم از تعداد فروش گلدیران به فروشگاه‌ها و نمایندگان داریم؛ یک آمار هم از تعداد فروش فروشگاه‌ها به مصرف‌کننده نهایی داریم؛ آمار دیگرمان هم از تعداد تولید تلویزیون در ایران به دست می‌آید که از آن به سهم بازار دست پیدا می‌کنیم. اما با همه اینها به دلیل محدودیت‌های تحقیقاتی در ایران، نمی‌توانم آمار سهم بازار درستی به شما بدهم. با توجه به آمارهای خودمان می‌توانیم بگوییم که فروش تلویزیون ال‌جی در سال ۲۰۱۱ نسبت به ۲۰۱۰ در ایران دو برابر رشد داشته است.

• چند درصد از تلویزیون‌های ال‌جی در ایران تولید می‌شود؟ و آیا تولید آن به صورت مونتاژ است؟
۹۵ درصد از تلویزیون‌های ال‌جی در ایران تولید می‌شوند. در واقع به دلیل تعرفه بالا تمامی برندهای فعال در ایران تولید می‌کنند و همه آنها به صورت قطعات منفصله وارد و در کشور مونتاژ می‌شوند.

• من به شخصه سه بار از خط تولید یکی از برندها در ایران بازدید کردم که رقیب شما هم هست. این برند که از تجهیزات پیشرفته‌ای در خط تولید خود استفاده می‌کند به جز پنل اکثر قطعات را تولید می‌کند.
خب این باز هم نقطه قوت ماست، چون تمامی قطعات ما از کره می‌آید و اینجا فقط اسمبل می‌شود.

• برنامه‌های ال‌جی برای سال ۲۰۱۲ در بازار تلویزیون‌ها چیست؟
استراتژی اصلی ما همچنان مانند سال۲۰۱۱ است و ما تمرکز خود را بر معرفی و عرضه تلویزیون‌های هوشمند و سه‌بعدی ادامه می‌دهیم و اگر بخواهیم بخش جدیدی را هم اضافه بکنیم، تلویزیون‌های OLED است که ما قصد داریم امسال آنها را عرضه کنیم. همچنین تلویزیون‌های دیگر با استاندارد تصویر Ultra Definition‌ یا UD در مرحله ورود به بازار هستند که رزولوشن آنها چهار برابر استاندارد Full HD‌ است.

• اما OLED‌ هنوز قیمتش خیلی بالاست.
خب ما هم هنوز آن را وارد بازار نکرده‌ایم. فعلا به عنوان یک فناوری جدید می‌خواهیم آن را در سال ۲۰۱۱ به بازار معرفی کنیم.

• بزرگ‌ترین سایز تلویزیون OLED که تاکنون ساخته شده، چند اینچ است؟
در نمایشگاه CES امسال، ال‌جی یک تلویزیون OLED با سایز ۵۵ اینچ رونمایی شد که البته شرکت رقیب هم در همین سایز OLED‌ معرفی کرده است. بعد از این نمایشگاه تمامی تحلیلگران این صنعت پیش‌بینی کردند که ال‌جی در سال ۲۰۱۲ رشد بالایی خواهد داشت و آن هم به دلیل رقابتی بودن تلویزیون‌های OLED ال‌جی نسبت به دیگر برندهاست. از سوی دیگر از آنجا که مسابقات المپیک لندن به صورت سه‌بعدی هم پخش می‌شود بعد از این مسابقات فناوری سه‌بعدی رواج بیشتر پیدا می‌کند و تلویزیون‌های ال‌جی که از نظر سه‌بعدی با دیگر برندها متفاوت‌تر هستند، فروش بالاتری خواهند داشت.
با توجه به وضعیت اینترنت کشور بازار تلویزیون‌های هوشمند که شما عرضه کردید عملا با تهدید مواجه می‌شود، در این مورد چه نظری دارید؟
تمامی تلویزیون‌های هوشمندی که ال‌جی روانه بازار ایران کرده است به فناوری سه‌بعدی نیز مجهز شده است و تحقیقاتی که ما انجام دادیم مشتری‌ها بیشتر به ویژگی سه‌بعدی بودن اهمیت می‌دهند تا هوشمند بودن آن. با در نظر گرفتن اینکه سرعت اینترنت در ایران پایین است مشتریان ایرانی نیز علاقه‌ای چندانی به قابلیت هوشمند بودن تلویزیون ندارند.

• یعنی شما می‌گویید قابلیت هوشمند بودن تلویزیون‌ها در ایران کاربرد ندارد؟
ببینید ما برای مشتری ایرانی احترام قائلیم و آخرین فناوری روز را همگام با دیگر کشورها وارد بازار ایران کرده‌ایم. مسئله اینترنت دیگر به ما مربوط نیست.

• تلویزیون‌های ۲۰۱۲ ال‌جی چه تفاوتی با سال گذشته دارند؟
تلویزیون‌های سال ۲۰۱۲ با همان فناوری‌هایی که در سال ۲۰۱۱ عرضه شد به بازار عرضه می‌شود با این تفاوت که آن قابلیت‌ها و فناوری‌ها در تلویزیون‌های سال ۲۰۱۲ کاملا ارتقا داده شده است. نخستین قابلیتی که در تلویزیون‌های سال ۲۰۱۲ توسعه داده شده سه‌بعدی و هوشمند بودن است. کیفیت و شفافیت تصویر سه‌بعدی بالاتر رفته است و قابلیت تبدیل تصاویر دوبعدی به سه‌بعدی بهتر از قبل شده است. طراحی رابط کاربری منوی اصلی یا Home Dashboard تلویزیون هوشمند کاملا تغییر پیدا کرده است و استفاده از تلویزیون هوشمند نیز برای کاربر راحت‌تر شده است. همچنین کنترل جادویی ال‌جی نیز تغییراتی داشته است. مورد بعدی هم نرم‌افزارهای فارسی است که به تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی اضافه شده است. همچنین یک نرم‌افزار محتوای ۳D نیز به تازگی روی تلویزیون‌های هوشمند عرضه شده است که کاربران می‌توانند به صورت رایگان از طریق اینترنت فیلم‌های سه‌بعدی را از این نرم‌افزار دریافت کنند.

• خب فیلم‌های سه‌بعدی معمولا حجم بالایی دارند و برای دیدن و یا دانلود کردن آنها با اینترنت فعلی باز هم به مشکل برمی‌خوریم.
اگر کسی بخواهد دانلود کند می‌تواند، اما قبول دارم باید اینترنتی با پهنای باند بیشتری داشته باشد. این مشکل فقط برای ما نیست و برای برندهای دیگر نیز وجود دارد و باز می‌گویم ما در مورد سرعت اینترنت کاری نمی‌توانیم بکنیم.

• آیا طراحی تلویزیون‌های ۲۰۱۲ ال‌جی نیز تغییر کرده است؟
بله. طراحی تلویزیون‌های جدید ال‌جی تغییراتی زیادی داشته و به سوی بهتر شدن رفته است. تلویزیون‌های ۲۰۱۲ ال‌جی که در نمایشگاه CES به نمایش درآمده است. از نظر طراحی کاملا مورد توجه خبرنگاران قرار گرفته است.

• پس فقط ویژگی‌های تلویزیون‌های ۲۰۱۱ ارتقا پیدا می‌کند و فناوری خیلی جدید را در تلویزیون‌های ۲۰۱۲ نداریم.
چند قابلیت جدید هم به مدل‌های جدید اضافه شده است که از جمله آن می‌توان به صدای سه‌بعدی اشاره کرد که مستقیم روی بلندگوهای تلویزیون قرار داده شده است. یک ویژگی جدید هم که در برخی تلویزیون‌های ۲۰۱۲ قرار می‌گیرد قابلیت پخش دو تصویر همزمان سه‌بعدی برای بازی‌های ویدیویی است؛ مثلا وقتی دو نفر در بازی مسابقه‌ای با هم جلوی تلویزیون‌ می‌نشیند هر کدام تصویر مربوط به خودشان را از یک تلویزیون ببینند.

• ابزار واسط این فناوری چیست؟ و آیا باید هر کدام از کاربران در زاویه خاصی قرار بگیرند تا تصویر مربوط به خود را ببینند؟
نیازی نیست کاربر در زاویه خاصی بنشیند. هر کاربر یک عینک مخصوص می‌زند و تصویر مربوط به بازی خود را به صورت کامل روی صفحه تلویزیون می‌بیند.

• آیا این فناوری Dual Play‌ فقط برای گیمرهاست یا می‌توان دو محتوا یا فیلم مجزا برای دو کاربر به نمایش دربیاید؟
نه در حال حاضر برای بازی‌های ویدیویی و گیمرهاست و با کنسول بازی کار می‌کند و برای بازی‌های مسابقه‌ای و دونفره به کار می‌رود. لازم به ذکر است، این فناوری فقط روی تلویزیون‌هایی با فناوری FPR کار می‌کند.

• تلویزیون‌های ۲۰۱۲ ال‌جی کی به بازار ایران عرضه می‌شوند؟
این تلویزیون‌ها در کره رونمایی شده‌اند و فکر می‌کنم در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۲ به بازار ایران عرضه شوند.

• وب‌سایت‌های زیادی در سال ۲۰۱۱ تلویزیون‌های سه‌بعدی با فناوری FPR را با تلویزیون‌های با فناوری اکتیو شاتر مقایسه کردند و در نهایت گفتند که فناوری FPR تصاویر سه‌بعدی را با کیفیت Full HD ارایه نمی‌دهد، در این مورد چه نظری دارید؟
ما برای تلویزیون‌های‌مان از معتبرترین موسسه تحقیقاتی گواهینامه Full HD دریافت کردیم و به نظر من این بحث دیگر تمام شده است و همه می‌دانند که فناوری FPR تصویر سه‌بعدی را با کیفیت Full HD پخش می‌کند. این جریانی بود که توسط رقیب راه افتاد و به نظر من جنگ سه‌بعدی از این حیث دیگر خاتمه پیدا کرده است.

• شرکت توشیبا سال گذشته تلویزیون‌های سه‌بعدی بدون عینک ساخته است، آیا ال‌جی قصد دارد روی این تلویزیون‌ها کار کند؟
این فناوری را همه شرکت‌های سازنده تلویزیون سه‌بعدی دارند و ما هم در حال فعالیت روی آن هستیم، اما آخرین باری که خود توشیبا این محصول را رونمایی کرد و مردم نیز آن را تجربه کردند‌، کیفیت تصاویر سه‌بعدی آنقدر مطلوب نبوده و بینندگان آن نیز دچار سرگیجه و سردرد شدند. در حال حاضر تمامی برندها روی فناوری سه‌بعدی بدون نیاز به عینک کار می‌کنند تا بتوانند تصاویر را طوری پخش کنند که قابلیت دیدن داشته باشد.

• آیا مانند سینمای خانگی آریانا که برای ایران طراحی شد، برنامه‌ای برای ساخت تلویزیون‌هایی خاص کشور ایران دارید؟
بله. همین حالا که دارم با شما مصاحبه می‌کنم، چند کارشناس از ال‌جی کره به ایران آمده‌اند تا بازار ایران را مورد بررسی قرار بدهند. این کارشناسان خانه‌های ایرانی، فروشگاه‌ها و بازار ایرانی را مورد بازدید قرار می‌دهند نظرسنجی می‌کنند تا رفتار مصرف‌کننده ایرانی را برای خرید تلویزیون مورد تحقیق قرار دهند و بفهمند که ایرانی‌ها چه طراحی و قابلیتی را برای تلویزیونی می‌پسندند تا ال‌جی بتواند تلویزیون خاص ایرانی‌ها را بسازد.

• آینده تلویزیون‌ها به کجا می‌رود؟
به نظر من نسل جدید یعنی همان OLED‌ مقصد نهایی تلویزیون‌ها از نظر کیفیت تصویر و ضخامت پنل خواهد بود و شرکت‌ها بعد از این دیگر به سراغ کیفیت و ضخامت نخواهند رفت، بلکه به دنبال توسعه پنل‌های انعطاف‌پذیر که بتوان آنها را خم کرد و به شکل‌های مختلف درآورد، می‌روند. همچنین پنل‌های دیگری که توسعه پیدا می‌کنند پنل‌های شفاف است که شما می‌توانید از این طرف پنل آن طرف پنل را هم ببینید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد