کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

چگونه از گوشی اندرویدی‌تان پشتیبان بگیرید؟

back-up-android-phone-data 

به نظر می‌رسد تعداد روش‌های نامحدودی برای تهیه پشتیبان از ابزار اندرویدی شما وجود دارد اما با این حال بسیاری از آن‌ها گیج کننده و ترسناک هستند. بسیاری از کاربران برای مدتی طولانی از نرم افزارهایی مانند Titanium برای این منظور استفاده می‌کردند اما مشکل بزرگی که در این رویکرد دیده می شود، نیاز به روت کردن گوشی است که به هیچ وجه به کاربران متوسط اندروید توصیه نمی‌شود. در این بلاگ ما سعی داریم تا راهی آسان و کاربردی برای پشتیبان گیری، همگام سازی و بازیابی اطلاعات در ابزارهای اندرویدی در اختیار شما قرار دهیم.

اخیرا Google سرویسی با نام Backup را به اندروید اضافه کرده است که بازیابی اطلاعات گوشی‌تان را بسیار آسان‌تر می‌سازد. و علاوه بر این، سرویس‌های ابری بسیاری هم وجود دارند که نه تنها اجازه پشتیبان گیری از اطلاعات گوشی‌تان را به شما می‌دهند بلکه امکان  همگام سازی و به اشتراک گذاری آسان فایل‌ها را میان ابزارهای مختلف و کامپیوترها نیز برای شما مهیا می‌سازند. USB راه قدیمی و Cloud  راه جدید انجام کارهاست، اجازه دهید کارمان را شروع کنیم!

پشتیبان گیری از نرم افزارها از Google Play Store

Google Play تمامی خریدهای شما را به خاطر می‌سپارد. برای نصب مجدد تمامی نرم افزارهای تان، تنها کافیست نرم افزار Google Play Store را باز کرده و به بخش My Apps بروید تا لیستی از نرم افزارهای دانلود و خریداری شده در زمان‌های پیش را مشاهده کنید. از این بخش امکان نصب این نرم افزار‌ها در اختیار شماست. Amazon App Store هم در صورتی که از آن برای دانلود و خرید نرم افزار استفاده می‌کنید، از قابلیت مشابهی برخوردار است.

مخاطبین

این پرسش که چطور باید از لیست مخاطبین پشتیبان گرفته، آن را همگام سازی و بازیابی کرد ، یکی از متناوب ترین پرسش‌های دریافتی ما در بلاگ است. باز هم سادگی توصیه‌ای است که ما می‌خواهیم به شما بکنیم. به دلیل آنکه ما در مورد گوشی‌های اندرویدی صحبت می‌کنیم ، آسان ترین راه برای همگام سازی و تهیه پشتیبان از مخاطبین استفاده از نرم افزار Gmail است که به صورت کامل با اندروید یکپارچه شده و بهترین تجربه کاربری ممکن را ارائه می‌کند. اول اینکه اگر از Gmail استفاده نمی کنید، ابتدا باید مخاطبین‌تان را وارد آن کنید! برای انجام این کار دستورالعمل‌های  Google را در اینجا پی بگیرید. همچنین می‌توانید از Google Sync برای همگام سازی مخاطبین‌تان با کامپیوتر شخصی بهره بگیرید. اگر از کامپیوتر‌های مبتنی بر مک استفاده می‌کنید هم به این مقاله مراجعه کنید. پس از وارد کردن مخاطبین به Gmail ، اضافه کردن آن‌ها به لیست مخاطبین اندروید بسیار آسان بوده و از آن پس، آن‌ها به صورت خودکار همگام سازی خواهند شد. این توصیه در مورد تقویم نیز صادق است. ما به شدت به شما توصیه می‌کنیم تا از Google Calendar به عنوان تقویم اصلی در گوشی‌های اندرویدی استفاده کنید. راه‌های بسیاری برای همگام سازی دیگر تقویم‌ها با Google Calendar وجود داشته و طریقه انجام این کار را می‌توانید در همان صفحاتی که آدرس  آن‌ها را در قسمت مخاطبین در اختیار شما قرار دادیم، بیابید.

عکس‌ها

اگر در حال حاضر از ایمیل، اتصال به کامپیوتر و یا فیس بوک برای تهیه پشتیبان از عکس های‌تان استفاده می‌کنید، احتمال می‌دهیم که از روش‌های بهتر انجام این کار اطلاعی نداشته باشید! استفاده از +Google یا Dropbox می‌تواند به صورت خودکار، کار آپلود عکس‌های ثبت شده را بر روی اینترنت انجام دهد و با انجام این فرآیند، دیگر هیچ برگشتی در کار نخواهد بود. این کار سبب می‌شود تا از تهیه پشتیبان از عکس های‌تان، بلافاصله چند دقیقه پس از ثبت آن‌ها اطمینان داشته و دیگر نگران از دست رفتن آن‌ها نباشید. زیبایی این عمل، اجرای آن در پس زمینه است! اما این تمام موضوع نیست! اگر از Dropbox استفاده می‌کنید، این عکس‌ها به صورت خودکار با کامپیوتر شما هم همگام سازی شده و در هر جایی که بخواهید می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. و بهترین نکته این است که این اتفاقات بدون آنکه حتی به آن فکر کنید، روی می‌دهند…یک آسایش خیال بی حد! البته باید به شما هشدار دهم اگر اجازه دهید، همگام سازی از طریق شبکه‌های تلفن همراه صورت پذیرد و عادت به ثبت متعدد عکس و ویدیو داشته باشید، باید هزینه سنگینی را متقبل شوید.  اگر در این مورد نگران هستید، حتما تنظیمات مربوطه را در +Google و یا Dropbox بررسی کرده و آن را روی گزینه Wi-Fi Only قرار دهید.

آهنگ‌ها و ویدیوها

پشتیبان گیری از آهنگ‌ها و ویدیو‌ها بیش از همه، به جایی بستگی دارد که شما آن ها را از آنجا تهیه می‌کنید. اگر آهنگ‌های ‌تان را از Google Play و یا Amazon تهیه کرده اید، آن‌ها به صورت خودکار بر روی فضای ابری پشتیبان گیری شده و شما با استفاده از نرم افزار پخش موسیقی مورد نظر‌تان می‌توانید به آن ها گوش فرا دهید.  اساسا اگر از طریق این دو فروشگاه مشهور آهنگ‌های ‌تان را خریداری کنید، هیچگاه آن‌ها را از دست نخواهید داد.

البته همه ما مجموعه ای بی نظیر از آهنگ‌های مورد علاقه مان را بر روی کامپیوتر‌های مان داریم و همین مجموعه می‌تواند پشتیبان آهنگ‌های کپی شده به گوشی باشد. می‌توانید مجموعه آهنگ‌های کامپیوتری‌تان را هم بر روی Google و Amazon آپلود کرده و آن‌ها را هم در فضای ابری در اختیار داشته باشید. و یا اینکه آهنگ‌های ‌تان را از طریق Google و Amazon یا حتی iTunes بر روی کامپیوتر دانلود کرده و از نرم افزاری برای همگام سازی آن‌ها با گوشی استفاده کنید.

فایل ها

روش‌های بسیار مختلفی برای دسترسی به فایل‌ها بر روی گوشی وجود دارد. من کسی هستم که سادگی را دوست دارم و بنابراین به دلیل آسانی و سادگی روش مورد استفاده ام ، قصد دارم آن را به شما هم توصیه کنم.  سرویس‌های ابری بسیار خوب و متعددی وجود دارند که امکان همگام سازی فایل‌ها میان ابزارها و کامپیوترها را برای شما فراهم کرده و زندگی را راحت‌تر می‌سازند. Box ، Dropbox و Google Drive احتمالا محبوب ترین سرویس‌ها در این زمینه هستند و انتخاب میان آن‌ها کاملا به سلیقه شما وابسته است.  در زمان نوشتن این مقاله، Box اشتراک رایگان ۵گیگابایتی در اختیار مشتریان LG قرار می‌دهد.  من شخصا از Box برای تمامی اسناد کاری و Dropbox برای اسناد شخصی استفاده می‌کنم. تنها نقصی که در Box دیده می‌شود این است که برای همگام سازی با کامپیوترهای شخصی باید از اکانت‌های غیر رایگان استفاده کرد؛ Google Drive و Dropbox این قابلیت را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این سرویس‌های ذخیره سازی ابری، فایل‌های من را میان چند ابزار اندرویدی؛ یک آیپد، یک مک و یک PC همگام نگاه می‌دارند. من نمی توانم روش دیگری را برای اشتراک فایل هایم میان ابزارهای مختلف تصور کنم…این روش، بسیار ساده و سرراست است. اگر از هیچ یک از این سرویس‌ها (یا همه آن ها)استفاده نمی کنید، تأکید می‌کنم از همین لحظه به جمع کاربران آن‌ها بپیوندید.

تهیه پشتیبان و راه اندازی مجدد داده‌ها و تنظیمات کلیدی در Android ICS 4.0

اگر به حدی خوش شانس باشید که ابزار اندرویدی‌تان از نسخه ICS یا جدیدتر این سیستم عامل محبوب استفاده کند، می‌توانید گزینه ای با عنوان Backup & Reset را در بخش منوی تنظیمات بیابید. از طریق این گزینه می‌توانید تهیه خودکار پشتیبان از داده‌ها و تنظیمات کلیدی را پیکربندی کنید. برای اطلاعات بیشتر به مستندات کمکی Google مراجعه نمایید.

رویکردهای دیگر

بهترین قاعده برای حفظ مطمئن و ایمن داده‌ها نگهداشتن پشتیبانی از آن‌ها بر روی کامپیوتر به عنوان منبع اصلی برای همگام سازی با گوشی محسوب می‌شود. اگر گوشی‌تان را گم کنید و یا به سرقت برودT تمامی داده‌های شما هنوز هم بر روی کامپیوترتان موجود خواهند بود و می‌توانید آن‌ها را بر روی گوشی جدید‌تان کپی کنید. نکته ای که باید در این قسمت رعایت کنید این است که از داده‌های کامپیوتر‌تان هم پشتیبانی تهیه کنید چراکه اتفاقات غیرقابل پیش بینی زیادی ممکن است در انتظار شما باشد.

توجه: ممکن است برخی از برنامه‌ها در برخی مناطق کار نکنند. 

منبع: ال جی بلاگ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد