کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

بیوگرافی دکتر علی هاشمی، دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد کشوری و کارشناس ماکیان سازمان دامپزشکی کشور

مفاخر کرسف
کرسف وطن من، سرزمین نخبگان ، آزاد مردان ، دلیران و اندیشمندان گمنانی است که در طول تاریخ به سبب متانت و مناعت طبع از هرگونه ابراز وجود و یا دلسپردگی به ظواهر مادی و معنوی چشم پوشی نموده و بر اساس همین بینش در ورطه ای از تنهایی و خاموشی به فراموشی سپرده شده اند و  کم  نبودند انسانهایی که اگر در زمان و مکان وشرایط مناسبی متولد میشدند خود میتوانستند اسطوره ای برای کشور و حتی جهانیان باشند و اگر به دیرینه این خاک کهن با قدمت چهار هزارساله توجهی گردد ردپای بسیاری از بزرگان را از این منطقه باید جستجو نمود و به امیدی روزی که جوانان برومند منطقه در تمامی بخشهای علمی ، اقتصادی و اجتماعی به مدارج عالیه رسیده و باعث افتخار بنده و منطقه گردند .  

اینجانب علی هاشمی فرزند شهید بزرگوار مهرعلی هاشمی  متولد 1337 از روستای کرسف میباشم . در اوایل 1340 به همراه خانواده به تهران عزیمت کرده  و بخاطر شرایط کاری پدر در مناطق مختلفی از آن زندگی کرده ام .
بنده از دوران ابتدای ورود به دبستان و بنابه تشویق پدر سعی میکردم در کارهای مختلف کمک حال خانواده باشم و با سن کم خود بخشی از کارهای محوله را به انجام برسانم تا جایی که از پنجم ابتدایی همواره در کنار تحصیل اقدام به کار نموده و برای خود منبع درآمد ایجاد کرده و فعالیت توام کار با درس را در طول دوره نوجوانی و جوانی ادامه دادم . در سال 1357 درسم به اتمام رسیده و در سال 1358 از دبیرستان اتابکی فارغ التحصیل شدم و بخاطر آغاز قیام ملت و انقلاب، بخش عمده ای از وقت بنده در فعالیتها و مبارزات آن دوران و کمک  رسانیهای بعد از پیروزی انقلاب مصروف گردید. همزمان با شروع جنگ تحمیلی در قالب نیروهای پشتیبانی عازم جبهه های غرب و جنوب کشور شدم و در سال 1360 در کنکور دانشکده افسری و دانشگاه پلیس قبول شدم ولی پس از بررسیهای اولیه از حضور در دانشکده های فوق منصرف شده  و بنابه دعوت به خدمت سربازی علیرغم برخورداری از معافیت سربازی (متولدین 1337) به خدمت سربازی رفتم .

در سال 1362 زدواج کردم و همزمان در آزمون ورودی صنایع هواپیمایی ایران بعنوان تکنسین هواپیما قبول شده و از سال 1363 در صنایع هواپیمایی مشغول بکار شدم. البته طی سالهای فوق بعلت انقلاب فرهنگی کلیه دانشگاههای کشور تعطیل بود و لاجرم به دنبال اشتغال در بخش دولتی بودم. در سال 1365 که دومین سال پذیرش دانشجو از طریق دانشگاههای دولتی بود بنابه تشویق دوستان مشغول مطالعه شدم تا در رشته مدیریت صنعتی ادامه تحصیل دهم  ولی بخاطر یک پیشنهاد سازنده در زمان ثبت نام تغییر رشته داده و در رشته علوم تجربی شرکت کرده و طی 3 ماه توانستم خود را به خیل کاروان کنکوریها رسانده و در رشته دامپزشکی دانشگاه تهران در سال 1366پذیرفته شده و ادامه تحصیل دهم .
دوران تحصیل بنده با ایام پرتلاطم و بسیار خسته کننده ای همراه شد، بدین صورت که بنده بعنوان بازرس فنی قطعات موتور هواپیماها و هلیکوپترهای شکاری در صنایع هواپیمایی بصورت شیفت شب فعالیت نموده و روزها در کنار جوانان کم سن و سالتر از خود در جبهه تحصیل بایستی رقابت مینمودم و در طی 24 ساعت تنها حدود 2 ساعت وقت استراحت داشتم که بسیار خسته کننده بود و سنگینی درسهای شاخه دامپزشکی چیزی کمتر از پزشکی نبود که در آن جبهه نیز کارزار مینمودم . در کنار کار و درس بعنوان فرزند ارشد خانواده، تشریک مساعی با مردم، حمایت و سرپرستی از خانواده خود و پدر و مبارزه با مشکلات روزمره زندگی، مرا کلا در خود ذوب کرده بود و در این دوران شاید در طول هفته یک روز فرصت داشتم تا به کارهای شخصی خود و مشکلات دیگر رسیدگی کنم و بالطبع مشکلات مالی و هزینه زندگی و اجاره منزل نیز هریک باری بیش از ظریفت به دوش من بود که الحمدالله تمامی دوران سخت سپری شد و بنده با تحمل آن دوران طاقت فرسا و با توکل به درگاه احدیت و امید به موفقیت به ساحل نجات رسیده و توانستم، فعل شدن را به منصه ظهور رسانده و به اطرافیان و دوستان ثابت کنم که فعل شدن را نبایستی فراموش کرد.

در سال 1378 بنا به تشویق دوستان کاندیدای نمایندگی مجلس از شهرستان خدابنده شدم که استقبال بسیار پرشوری از طرف همشهریان عزیز بعمل آمد و بر همان اساس در سال 1382 برای بار دوم کاندیدای نمایندگی مجلس از منطقه خدابنده شدم که رای نیاورده و برای همیشه با کاندیداتوری خداحافظی نمودم . در حال حاظر بنده دبیر ستاد آنفلوانزای فوق حاد کشوری  و همچنین کارشناس مسئول سایر ماکیان سازمان دامپزشکی کشور میباشم و در زمینه مدیریت بهداشت و بیماریهای سایر ماکیان از جمله صنعت شتر مرغ و بوقلمون در سازمان نظام دامپزشکی و ادارات کل دامپزشکی استانهای کشور تدریس نموده و مقالاتی برای کنگره های داخلی و مراکز بین المللی ارائه نموده ام . نظارت بر بخشی از واردات کشور از طریق سازمان دامپزشکی به عهده اینجانب میباشد. همچنین از سال 1357 از اعضای هیئت امنای مسجد باب الحوایج کرسفیهای مقیم تهران میباشم. در زمینه فعالیتهای ورزشی بسیاری از قلل مرتفع کشور از جمله دماوند و سبلان را فتح نموده  و در سایر ورزشها از جمله فوتبال ، کشتی ، شنا و تنیس  فعالیتهایی دارم .

در خاتمه عرایضم به جوانان عزیز و برومند پیشنهاد میکنم از کار و مطالعه و ادامه مستمر آن تا رسیدن به هدف نهایی غفلت نورزند که هر هدفی دست یافتنی است و تنها نیازمند پتشکار و اتکال به پرودگار میباشد . دراینجا بخاطر پیشگیری ازاطاله کلام از خاطرات تلخ و شیرن و مشقات مختلف در پیچ و خم زندگی صرفنظر نموده همه عزیزان را بخدای متعال میسپارم.

دکتر علی هاشمی

---------------------------------

کرسف منه وطن دی... از دکتر علی هاشمی


گون چیخاندان أغشاملاری چالاندا

هر گونلری دال ، قاباقا أتاندا
زهراوی دن نشان بیزه چاتاندا
کرسف کیمین عزیز وطن یاپاندا
بایرام گلوب نیسان یاغیش یاغاندا
قزل چیچک باغچالاردا چیخاندا
مندن ده بیرکندیمیزده یاد ایله
غربت دکی اورک لری شادایله 


عمور گیدوب باش أقاریب دیش دیشوب

گوز گوروشو یاد اوغلونا بیتمویوب
داغ کهلیگی بیزیم داقلاردان اوچوب
بلدرچین لر یونجازارلاردان گیدوب
کهلیک اوتو ، مرزه داغدا یتوشوب
رقیه ننه باغدا ناهار دوشویوب
مندن ده بیر کندیمیزده یاد ایله

باغدان قالان اورکلری شاد ایله


داغ بورنوندان کنده گیچن اورکلر
جونگانادان هردیه یول چیکنلر
چشمه سووى درماندا ایشلدنلر
أق یرلرده أرپا ، بوقدا اکنلر
قوشاذاغادا  داوارلاری  ساغانلر
داغ یولوندا، باتمیشدا گل درنلر
مندن ده بیر کندیمیزده یاد ایله

داغدان غالان اورکلری شاد ایله


گورچینلر فریک بولاغدا گزیر
أو سوروسی  دریاچادا  یول کسیر
بویوک باغدا آغاچلارین گل بزیر
باغلاریندا ،جنگلده بلبل سَکیر
ایده گولو ، ختمی یوللاردا بی تیور
گوز گوروشی باغ یوللاریندا ایتیر
مندن ده بیرکندیمیزده یاد ایله

بیوک باغدان قالانلاری شاد ایله


هر اقلیمه گیدوب دایاندوم باخدوم
أداملارین دانیشدوردوم  بیراخدوم
ایسی، سویوخ گوردوم قالدوم دوراخدوم
هر ملتی اوز ملیتمدن تاخدوم
نهایت ده گلوب کرسفی تاپدوم
اورگیم ده وطن نشانی یاپدوم
منده ده بیر کندیمیزده یاد ایله

عاشق گیدن اورکلری شاد ایله


عاشق کرسف- دکتر علی هاشمی
نظرات 1 + ارسال نظر
رضا دین محمدی 1394,12,09 ساعت 12:20 ق.ظ

با سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای دکتر هاشمی
بنده فقط در یک کلام عرضم را بیان می کنم که شما واقعا انسان بسیار مهربان،متواضع و وطن دوستی هستین و مایه افتخار شهرمان. بهترین ها را از ایزد منان برایتان خواستاریم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد