کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

۴۰‌درصد مردم شهر کرسف بیکار هستند/ مشکل آب شرب کرسف هنوز حل نشده است


کرسف شهری تاریخی در بخش مرکزی شهرستان خدابنده است که به تازگی شهر شده و نیاز به توجه ویژه دارد و بیکاری و عدم آب شرب سالم از مهمترین مشکلات مردم این شهر است.

به گزارش اشراق۲۴،شهر کرسف با ۲۸‌آبادی، یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان خدابنده است. شهری که از طرف شمال به بخش سجاسرود، از طرف شمال‌غربی و غرب به شهر سهرورد، از طرف جنوب به بخش افشار و بزینه‌رود و از طرف شرق نیز به شهرستان خرارود محدود می‌شود. 

 
کرسف شهری تاریخی است که نیاز به توجه ویژه دارد و مسئولان باید برای رونق بخشیدن به اماکن تاریخی آن از جمله تپه تاریخی ساسانیان وارد میدان شوند چرا که توان جذب گردشگران را دارد و می‌توان از قبل رونق بخشیدن به آن صنعت گردشگری را در این شهر احیا کرد.

خبرنگار اشراق۲۴ سری به این شهر زده است و مشکلات آن را از مردم این خطه جویا شده است.

مشکل آب شرب
علی محمدی اینگونه گفت: با اینکه ۲ سالی از شهر بودنش می‌گذرد اما همچنان مردم آن آب آشامیدنی خود را از آب چاه زراعی تأمین می‌کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات آب شرب‌ هنوز حل نشده است، افزود: آب شرب مردم از چشمه آب زراعی تأمین می‌شود با اینکه اداره بهداشت نیز آزمایش‌هایی روی آن انجام داده است به نظر می‌رسد که آب زراعی برای آشامیدن مناسب نیست.

ابوالفضل اصانلو رئیس شورای شهر کرسف در این باره گفت: مدتی است که مسئولان مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حفر چاه جدید در نظر گرفته‌اند که از طریق آن آب شرب سهرورد و کرسف را تأمین کنند اما هنوز زمان قطعی حفر این چاه و بهره‌مندی مردم مشخص نیست.

وی با بیان اینکه کرسف به تازگی شهر شده و نیاز به ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه دارد تا از طریق آن بتوان سر و سامانی به وضعیت ظاهری آن داد، عنوان می‌کند: با اینکه مسیر ورودی شهر وضعیت بحرانی ندارد اما آسفالت‌ریزی ورودی و مسیرهای داخلی شهر به ۱۵ سال پیش باز می‌گردد و باید به زودی با برنامه‌ریزی منسجمی از نو آسفالت‌ریزی شود.
مشکل بیکاری

حسن موسوی نیز به خبرنگار اشراق۲۴ گفت: کرسف در ۹۰ کیلومتری زنجان و ۱۳ کیلومتری خدابنده قرارگرفته و با حدود ۶۰۰۰ نفر جمعیت شاهد مهاجرت جوانانش به دیگر شهرهاست.
وی اظهار کرد: برخی از مردم این شهر برای گذران زندگی به تهران و شمال سفر می‌کنند، با اینکه جمعیت شهر کرسف به‌عنوان مرکز ولایت خمسه بیش از ۱۰ هزار نفر بوده اما به علت بی‌توجهی مسئولان و فقدان اشتغال در منطقه و مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرهای بزرگ، جمعیت این شهر رو به کاهش است.

رئیس شورای شهر کرسف حدود ۴۰‌درصد مردم این شهر را بیکاردانست و گفت: شهر کرسف به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی‌اش همیشه مورد توجه حکمرانان بوده است به نحوی که امیر جهانشاه‌خان افشار ده‌ها سال این نقطه را به‌عنوان مرکز حکومت خود انتخاب کرده بود.

این مسئول ادامه داد: کرسف مانند یک پل ارتباطی ده‌ها روستا را به هم پیوند می‌دهد، اما متأسفانه بی‌توجهی به اصلاحات ارضی، بخش کشاورزی، تخریب مزارع و نیاز کارخانه‌ها به کارگران ساده باعث مهاجرت بیش از حد مردم این شهر به شهرهای بزرگ شده است، البته طی ۲ سال گذشته که کرسف شهر شده از میزان مهاجرت کم شده است.


عدم طرح جامع شهری،مشکل دیگر کرسف

اصغر ابراهیمی نیز درباره نبود طرح جامع شهری مشکل دیگر شهر کرسف نیز سخن گفت و تصریح کرد: طرح‌ هادی برای زمانی که کرسف روستا بود طراحی شده اما هم‌اکنون که این روستا تبدیل به شهر شده این طرح باید تغییر یابد.

وی افزود: برخی از مردم برای اینکه خیابان‌ها عریض شوند از زمین‌های خود اهدا کرده‌اند اما حال این زمین‌ها با طرح هادی الحاقی شده و به تصرف شهرداری درآمده و از طرفی نیز عرض خیابان‌ها به دلیل تغییر وضعیت روستا به شهر کاهش پیدا کرده و اعتراض مردم را در پی داشته است.

رئیس شورای شهر کرسف درباره این موضوع گفت: این مشکل باید توسط استانداری زنجان حل شود و درپی گیری هایمان با این دوجمله” ۸۰ میلیون تومان بپردازید تا طرح جامع شهریتان آماده شود” و یا “صبر کنید طرح جامع آماده می‌شود”روبرو بوده ایم و این در حالی است که در کرسف با کمبود اعتبارات مواجه هستیم و تأمین این مقدار اعتبار امکان‌پذیر نیست.

اوصانلو با اشاره به ضرورت ساخت جایگاه سوخت نیزگفت: نزدیک‌ترین جایگاه سوخت در ۱۴ کیلومتری کرسف قرار گرفته است و ضروری است که یک جایگاه سوخت نیز در این شهر ساخته شود..

منبع: اشراق آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد