کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

راه اندازی کارگاه بسته بندی و اشتغالزائی۲۰نفر در خدابنده/سنگ اندازی، عامل فعالیت زیر زمینی است

کارآفرین خدابنده ای با راه اندازی کارگاه بسته بندی زمینه اشتغال خود و ۲۰نفر دیگر را فراهم کرده است و به سهم خود توانسته است در رفع بیکاری و تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشد.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،اقتصاد مقاومتی یکی از راهکارها و توصیه‌های بسیار مهم مقام معظم رهبری در مقابله با بیکاری و رونق اقتصادی کشور است، در حقیقت با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و عملی کردن آن می‌توان کشور را در بسیاری از زمینه‌ها از وابستگی به کشورهای دیگر بی‌نیاز کند و زمینه اشتغال و کار به معنای واقعی را به وجود آورد. 

 

شهرستان خدابنده از نظر محصولات باغی و کشاورزی از تنوع بسیاری برخوردار است به گونه ای که این شهرستان به قطب کشاورزی استان زنجان مشهور است،اما نبود صنایع تبدیلی و کم توجهی مسئولان برای ارائه راهکارهای مناسب در راستای ایجاد صنایع جانبی و تبدیلی حاصل دست رنج کشاورزان و باغداران را به نوعی به باد می دهد.

محصولاتی که اگر صنایع تبدیلی در کنار آن ها باشد شاید رکود اقتصادی حاکم بر بازار شهرستان را از بین ببرد و مانعی بر سر راه مهاجرات جوانان بیکار به دیار غربت باشد.

سعید افشاری یکی از جوانان بسیجی شهرستان خدابنده است که با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و نبود بازار کار برای جوانان تصمیم گرفته تا خودکفا شده و با تکیه بر پشتکار خویش برای خود و دیگران کارآفرینی کند.

وی در این زمینه در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد:  متولد سال ۶۷در شهر کرسف از توابع بخش مرکزی شهرستان خدابنده دارای مدرک لیسانس معماری و بسیجی فعال  به مدت ۹سال و مجردم هستم.

وی افزود: در گذشته با برادرم در دفتر فنی کار می کردم و سپس از وی جدا شدم و بیکار ماندم و به فکر افتادم که در کار صنایع تبدیلی وارد شوم و از این طریق برای خود و دیگران شغل ایجاد کنم.

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: در ابتدای سال جاری با سرمایه اولیه ۱۰۰میلیون تومانی خودم کارگاه بسته بندی ادویه جات و حبوبات را به صورت دستی و سنتی در شهر کرسف راه اندازی کردم و در سال گذشته پروانه ثبت آن را گرفتم و در اخذ پروانه بهره برداری از سازمان غذا و دارو و صنایع و معادن استان زنجان با مشکل مواجه شدم.

وی افزود: مشکل ندادن پروانه بهره برداری این است که سازمان غذا و دارو و صنایع و معادن استان زنجان اعلام می دارد که مکان مان باید صنعتیی باشد و تجاری را قبول نمی کنند و در نهایت با دادن تعهد به آنها سعی در حل این مشکل کردم.

افشاری با بیان اینه با راه اندازی این کارگاه برای ۱۱نفر به طور مستقیم و ۹نفر غیر مستقیم اشتغالزائی شده است ادامه داد: در سال ۱۰۰تن ادویه و ۴۰۰تن حبوبات بسته بندی می کنیم و در صورت حمایت این کارگاه را توسعه می دهیم و برای افراد بیشتری شغل ایجاد می کنم.

وی افزود: در شهر کرسف اگر ۵۰واحد تولیدی کوچک راه اندازی شود اصلا بیکار در این شهر وجود نخواهد داشت و مسئولان باید به این امور رسیدگی کنند و از کسانی مانند بنده که در فکر تولید و اشتغال هستند حمایت مادی و معنوی کنند تا این افراد دلسرد نشوند.

افشاری ادامه داد: متاسفانه مجوز بسته بندی حبوبات در شهرستان خدابنده به دلیل اشباع شدن این محصول صادر نمی شود و این در حالی است که هیچ گونه بسته بندی حبوبات در این شهرستان وجود ندارد.

وی افزود: اگر بخواهم این کارگاه بسته بندی ام را در شهرک صنعتی خدابنده راه اندازی کنم تا کارگاه صنعتی بشود نیاز به سرمایه بالائی دارد و بنده این سرمایه را ندارم و هیچ کس نیز حمایتم نمی کند و متولیان امر به این موارد توجه داشته باشند و سپس خواسته ای از ما داشته باشند.

افشاری ادامه داد: به عنوان مثال صنایع و معادن و غذاو دارو شهر تبریز برای واحدهای تجاری کوچک نیز مجوز صادر کرده اند و بساط اشتغالزائی را در آن استان پهن کرده اند ولی متاسفانه در استان زنجان وضعیت بدین شکل نیست و بجای حمایت،سنگ اندازی می کنند و بخاطر همین امر افرادی مجبور می شوند که به صورت زیرزمینی کار کنند.

وی افزود: در کشور ایران کسانی که می خواهند کار تولیدی انجام دهند باید ۸۰ درصد سرمایه خود را به تولید و ۲۰درصد را به بازار فروش اختصاص دهند و این امر در کشورهای اروپائی برعکس است که بیشتر سرمایه خود را به بازار فروش و بازاریابی اختصاص می دهند.

کارآفرین خدابنده ای ادامه داد: ما برای اینکه بتوانیم از شگرد اروپائی ها استفاده کنیم نیاز به توان مالی خوبی داریم که در حقیقت این امر محقق نمی شود و ۶۰ درصد صنایع کوچک استان زنجان در شهر ابهر وجود دارد و علت آن دادن زمین رایگان به تولید کنندگان، مجوز به صورت قسطی اعطای نصف سرمایه کار به خود شخص است و در حالی که در خدابنده برعکس این قضیه اتفاق می افتد و بخطر همین امر شهرستان خدابنده محروم واقع شده است.

وی افزود: تنها دلیل روی اوردن مردم به محصولات کشاورزی خارجی ظاهر شکیل این محصولات است اما از نظر طبخ،کیفیت حبوبات داخلی بسیار بهتر است و اگر فروشنده ها و کسبه برای محصولات وارداتی تبلیغات نکنند محصولات وارداتی توانایی رقابت با تولیدات داخل را نخواهند داشت و قیمت محصولات وارداتی خارجی بسیار مناسب تر از نمونه داخلی آن است لذا مردم به دلیل مشکلات اقتصادی به دنبال محصولات ارزان هستند و استقبال از محصول خارجی بیشتر است.


منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد