کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

مایکروسافت وارد نبرد با iPOD شد!

شرکت "مایکروسافت" سرانجام از روز چهارشنبه فروش دستگاه ام‌پی‌تری‌پلیر "زیون"(‪ (Zune‬خود را که در ماه‌های اخیر تبلیغاتی زیادی صرف آن کرده بود، آغاز کرد. به گزارش خبرگزاری رویترز، بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان تلاش می‌کند با معرفی دستگاه "زیون" رقابت جدی با دستگاه‌های "آی‌پاد" شرکت "اپل" را آغاز کند.

"اپل" از زمان عرضه "آی‌پاد" در چند سال قبل تاکنون بیش از ‪ ۷۰‬میلیون عدد از این دستگاه را در سرتاسر جهان به فروش رسانده و ‪ ۷۵‬درصد از بازار تجهیزات قابل حمل پخش موسیقی دیجیتال را در اختیار خود گرفته‌است.

دستگاه‌های پخش موسیقی دیجیتال هم‌اکنون از محبوب‌ترین تجهیزات الکترونیکی به ویژه در میان نوجوانان محسوب می‌شوند. کاربران این دستگاه‌ها می‌توانند بسته به گنجایش آنها، هزاران ترانه موسیقی مورد علاقه خود را درون این دستگاه‌ها ریخته و یا تصاویر ویدئویی مورد علاقه‌شان را در نمایشگرهای رنگی و کوچک این تجهیزات تماشا کنند.

هرچند دستگاه "زیون" در آغاز عرضه خود با استقبال چندان گرمی از سوی علاقه‌مندان موسیقی دیجیتال مواجه نشده، اما کارشناسان عقیده دارند مایکروسافت با سرمایه‌گذاری سنگین در آینده بازار موسیقی دیجیتال را نیز همانند بازار بازی‌های رایانه‌ای به نفع خود تغییر خواهد بود.

غول نرم‌افزاری مایکروسافت چند سال قبل به شکل ناگهانی با عرضه دستگاه "ایکس‌باکس" وارد بازار جهانی بازی‌های رایانه‌ای شد و رقبای قدیمی‌تری نظیر "سونی"(سازنده "پلی‌استیشن") و "نینتندو" را دچار مشکل کرد و هم‌اکنون نیز با ورود به بازار موسیقی دیجیتال شرکتهای فعال در این زمینه را به رقابت طلبیده‌است.

دستگاه "زیون" شرکت مایکروسافت که در کارخانجات شرکت ژاپنی "توشیبا" ساخته می‌شود، ‪ ۳۰‬گیگابایت (کافی برای ذخیره حدود ‪ ۵‬هزار ترانه موسیقی) گنجایش دارد و علاوه بر امکان پخش فایلهای موسیقی به یک رادیوی موج کوتاه نیز مجهز است و یک نمایشگر "ال‌سی‌دی" کوچک نیز دارد که از طریق آن می‌تواند فایلهای ویدیویی را پخش کند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد