کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

کرم جدید اینترنتی

شرکت امنیتی مک آفی در روز سه شنبه خبر از حمله کرم جدید اینترنتی داد که فایل های Real Media را آلوده می سازد. فایل آلوده به هیچ عنوان دارای کد مخرب نمی باشد ، بلکه دارای یک لینک اضافی است که قربانی را به سایتی مخرب، هدایت می کند.

زمانی که قربانی فایل آلوده را باز نماید بلافاصله به یک وب سایت مخرب هدایت می شود که این وب سایت می تواند از آسیب پذیری در Internet Explorer استفاده نماید.

مدیر ارشد ضد ویروس McAfee در این مورد می گوید: "استفاده از این نمونه تکنیک اشکالات زیادی را نیز برخوردار می باشد اما با این وجود می تواند انتظارات حمله ور را برآورده کند."

تعداد قابل توجهی از مردم به امنیت فایل های تصویری اعتنا نمی کنند در حالی که در مورد فایل هایOffice Document و یا Screensaverها هوشیار می باشند.

"Val Smith" بنیان گذار OffensiveComputing.net می گوید: "من فکر می کنم که به دلیل حجم بالای فایلهای ویدیوئی کاربران بیشتر علاقه دارند که فایل های رسانه ای را اجرا نمایند تا اینکه آنها را ارسال نمایند و همینطور ویروس نویسان نیز بدنبال فایل های کم حجم تر هستند."

افزایش محبوبیت دانلود فایل های رسانه ای باعث شده است تا ویروس نویسان و هکرها به تکنیک های مخرب استفاده از این فایل ها روی بیاورند. بطوریکه بتازگی گوگل با خرید YouTube این معادله را ثابت می کند که فایل های رسانه ای محبوبیت بیشتری در اینترنت پیدا کرده اند و بطور حتم بزودی هدف ابزارهای مخرب قرار خواهند گرفت.

سال گذشته کرمی اینترنتی با نام Samy با استفاده از برنامه نویسی JavaScript و AJAX توانست توسط سایت Myspace.com خود را منتشر کند و یک میلیون پروفایل را آلوده سازد. و اکنون کارشناسان امنیتی بر این باور هستند که سایت هایی مانند YouTube.com نیز می توانند مورد هدف قرار گیرند.

گوگل در گزارشی که به سایت SecurityFocus فرستاده است می نویسد: "ما فرایندهایی را انجام خواهیم داد تا بتوانیم ایجاد چنین حملاتی را سخت تر کنیم. ما بطور محکم کار خواهیم کرد تا از کسانی که می خواهند با استفاده از سرویس ما ابزار مخرب منتشر کنند جلوگیری کنیم."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد