کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

تولید انبوه کامپیوتر ملی ابتدای سال آینده آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک ایران گفت تولید انبوه کامپیوتر ملی (کلونایزر) ابتدای سال ‪ ۸۶‬آغاز می‌شود.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، این دستگاه مجموعه‌ای از تجهیزات الکترونیکی شامل کامپیوتر، چاپگر، فکس، تلفن، تلویزیون، رادیو، ضبط و پخش صدا و بسیاری دستگاههای دیگر است.

"رضا سمیع‌زاده" افزود در ابتدا حدود ‪ ۵۰‬هزار کامپیوتر ملی (کلونایزر) به تدریج وارد بازار خواهد شد.

سمیع‌زاده یادآور شد کارخانه ساخت کامپیوتر ملی در شیراز قرار دارد که اکنون تولید تعداد ‪ ۵۰‬هزار دستگاه سفارش داده شده است.

وی تصریح کرد اکنون حدود سه هزار دستگاه کامپیوتر ملی در بازار به فروش رفته و هزار دستگاه باقی مانده و قرار است هزار دستگاه دیگر به زودی وارد بازار شود.

وی بیان داشت حدود ‪ ۹۰‬درصد متقاضیان کامپیوتر ملی سازمان‌ها، شرکت‌های بزرگ، فروشگاه‌ها هستند و حدود ده درصد متقاضیان شامل افراد عادی می‌باشند.

مدیرعامل شرکت گسترش انفورماتیک با اشاره به اینکه قیمت این دستگاه "یک میلیون و چهارصد و پنجاه هزار تومان" است، ادامه داد انتظار می‌رود که تقاضای افراد عادی برای خرید کامپیوتر ملی افزایش یابد.

وی بیان داشت اکنون برای صادرات کامپیوترملی با کشورهای مالزی، امارت و عربستان در حال مذاکره هستیم که قرار است سال آینده از ‪ ۵۰‬هزار دستگاه تولید شده تعدادی به این کشورها صادر شود.

شرکت گسترش انفورماتیک سرمایه گذار دولتی طرح کامپیوتر ملی بوده و سرمایه‌گذاری دیگر آن را نیز یک شرکت خصوصی انفورماتیکی انجام داده، اکنون این محصول وارد بازار شده است.

وی تصریح کرد: در سری اول این طرح ‪ ۴‬هزار دستگاه کامپیوتر ملی وارد بازار شده است.

کامپیوتر ملی یا همان کلونایزر بر طبق گفته مجریان این طرح، ‪ ۲۷‬خرداد ماه امسال وارد بازار کشور شد و قرار است در آینده به تولید انبوه برسد.

کامپیوتر ملی دستگاهی است که ایده آن توسط یک ایرانی ارایه شد و برای آن بودجه ‪ ۱۴‬میلیارد تومانی توسط دولت و بخش خصوصی تخصیص داده شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد