کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

تلاش مایکروسافت برای ترغیب میلیونها کاربر به‌استفاده از نگارش‌جد

شرکت "مایکروسافت" اعلام کرد ترغیب صدها میلیون کاربر مجموعه نرم‌افزاری "آفیس" به استفاده از نگارش جدید این مجموعه به جای نگارشهای قدیمی‌تر، کار دشواری خواهد بود.
به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، هم‌اکنون در حدود ‪ ۴۰۰‬میلیون نفر در سرتاسر جهان از مجموعه نرم‌افزاری "آفیس"(شامل نرم‌افزارهای "ورد"، "اکسل"، "پاورپوینت" و "اکسس") استفاده می‌کنند و شرکت مایکروسافت برای ترغیب کاربران نگارشهای قدیمی‌تر این مجموعه به استفاده از نگارش جدید که به زودی وارد بازار می‌شود، کار دشواری پیش‌رو دارد.

به علاوه با توجه به تغییرات زیادی که در مجموعه "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬اعمال شده، برنامه آموزشی گسترده‌ای نیز برای بالابردن توانایی کار کردن کاربران با این مجموعه جدید "آفیس" مورد نیاز خواهد بود.

به گفته "کریس کاپوسلا" یکی از مدیران بخش "آفیس" در "مایکروسافت"، شاید مهمترین دلیل روی آورن کاربران به مجموعه جدید، ظاهر ساده شده و در همین حال کارامدتر مجموعه نرم‌افزارهای "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬باشد.

وی افزود: همه نرم‌افزارهای "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬دارای بخشی به نام "روبان" (‪ (Ribbon‬هستند که به کاربر امکان بیش از پیش قابلیتهای نرم‌افزار را در اختیار خود گرفته و از آنها استفاده کند.

"کاپوسلا" اعلام کرد که تلاش زیادی برای طراحی مجدد ظاهر نرم‌افزارهای "آفیس" صورت گرفته و سعی شده به رغم ایجاد تغییرات گسترده، کاربران نگارشهای قدیمی برای استفاده از نگارش جدید احساس ناآشنایی با این محصول را نداشته باشند.

وی بیان داشت که تمامی کلیدهای میان‌بر مورد استفاده در کی‌بورد در نگارشهای قدیمی‌تر "آفیس" در "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬نیز قابل استفاده‌اند و به علاوه "مایکروسافت" بیش از ‪ ۵۰‬هزار مقاله آموزشی در رابطه با "آفیس" جدید را در اینترنت ارائه خواهد کرد.

به گفته "کاپوسلا"، "مایکروسافت" صدها هزار ساعت از زمان کارشناسان خود را برای طراحی "آفیس" جدید صرف کرده و نظرات و پیشنهادهای ‪ ۳/۵‬میلیون کاربری را که نگارشهای آزمایشی "آفیس ‪ "۲۰۰۷‬را مورد استفاده آزمایشی قرار داده بودند، در طراحی نگارش نهایی مدنظر قرار داده‌است.

علاوه بر ظاهر جدید نرم‌افزارهای "آفیس"، معرفی یک فرمت جدید از فایلهای رایانه‌ای به نام ‪ .docx‬در این مجموعه نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این فرمت فایلهای رایانه‌ای به گونه‌ای است که نرم‌افزارهای ساخت شرکتهای دیگر نیز می‌توانند به سادگی فایلهای دارای آن فرمت را باز کنند. مثلا کاربری که در مجموعه آفیس یک بانک اطلاعاتی طراحی کرده و یا نمودارها و جدولهای فراوانی کشیده‌است می‌تواند این اطلاعات را با فرمت جدید ‪ .docx‬ذخیره کند تا بتواند آن اطلاعات را در نرم‌افزارهای سایر شرکتها و حتی نرم‌افزارهای دارای کد باز، اجرا و ویرایش نماید.

"آفیس ‪ "۲۰۰۷‬همزمان با سیستم‌عامل جدید "ویستا" از روز ‪ ۳۰‬نوامبر برای شرکتها و سازمانهای بزرگ و از ابتدای سال ‪ ۲۰۰۷‬برای تمامی کاربران قابل خریداری خواهد بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد