کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

نرم‌افزار جدید میزان عصبانیت افراد را تشخیص می‌دهد

شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای "ساوند اینتلجنس" نرم‌افزار جدیدی تولید کرده‌است که می‌تواند با دقت بالا میزان عصبانیت افراد را از روی صدای آنها تشخیص بدهد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، نرم‌افزار جدید با نام "سیگارد" (‪ (Sigard‬در کنار دوربینهای مدار بسته می‌تواند نگهبانان و مسئولان امنیتی را در مکانهای عمومی نظیر ایستگاه‌های قطار، فروشگاه‌های بزرگ و رستورانها در شناسایی سریع افراد عصبانی و خطرناک یاری کند.

در سامانه طراحی شده توسط "سانود اینتجلنس"، علائم صوتی دریافت شده از حسگرهای صوتی متعددی که در نقاط مختلف از یک مکان عمومی نصب شده‌اند، توسط یک رایانه بررسی می‌شود و به محض تشخیص صدای انسانهای خشمگین، دوربین مدار بسته مربوط به نقطه‌ای که صدا از آنجا دریافت شده فعال می‌شود و به این ترتیب مسئولان امنیتی از بروز ناآرامی در آن نقطه آگاه می‌شوند.

در این فناوری نرم‌افزار "سیگارد" فرکانس و میزان انرژی صداهای دریافتی را بررسی کرده و از فاکتورهایی برای تشخیص صوت مربوط به افراد عصبانی بهره می‌گیرد که انسانها نیز با استفاده از همان علایم صدای افراد خشمگین را در محیطی شلوغ و پر سر و صدا به راحتی تشخیص می‌دهند.

هم‌اکنون پلیس کشور هلند در حال نصب و بهره‌برداری از سامانه هوشمند "سیگارد" در نقاط مختلف این کشور است و پلیس انگلیس نیز در آینده از آن فناوری استفاده خواهد کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد