کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

ویندوز ویستا 64 بیتی (Vista X64) آماده برای انتشار

این روزها، شرکت های سخت افزاری سازنده قطعات حافظه (Memory Makers) بی صبرانه در انتظار انتشار رسمی سیستم عامل ویندوز ویستا نگارش 64 بیتی هستند.

در حقیقت، از این پس کاربران ویندوز ویستا را می توان به دو دسته تقسیم کرد. گروه نخست، کاربران عادی که به نصب ویندوز ویستا 32 بیتی (Vista X32) اقدام می کنند و گروه دوم، آن دسته از کاربرانی که مشتاق انجام بازی های گرافیکی سنگین هستند. بدلیل نوع طراحی ویندوز ویستا، گروه دوم خواه ناخواه به استفاده از ویندوز ویستا 64 بیتی (Vista X64) اقدام خواهند کرد که در این حالت تنها داشتن مقدار حافظه با ظرفیت 2 گیگابایت می تواند برطرف کننده ی نیازهای آنان باشد و در غیر اینصورت استفاده از ویندوز ویستا 64 بیتی عملآ فایده ای برای آنها نخواهد داشت.

بنابراین شرکت های سازنده حافظه امیدوارند با این تغییر در رفتار کاربران، خط تولیدات خود را از کیت های حافظه 2*1 گیگابایت به 2*2 گیگابایت تغییر دهند و این خود به معنی سود تجاری بیشتر است. اما این امر نیز مشکلات خود را دارد زیرا درایورهای 32 بیتی مخصوص سخت افزار های موجود که هماهنگ با ویندوز ویستا باشند بعضاً توسط برخی شرکت ها ساخته نشده است و یا در حال تکمیل می باشد و مدت اندکی نیز تا روز موعود یعنی 30 ژانویه باقی مانده است.

پس از آن، می توان انتظار داشت که سال آینده سالی 64 بیتی باشد. صنعت سخت افزاری کامپیوتر انتظار دارد که در نیمه دوم سال 2007 با انتشار رسمی ویندوز ویستا 64 بیتی حرکتی بزرگ بوقوع بپیوندد.

 منبع خبر: WinBeta.Net (نقل از Neowin)
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد