کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

موزیلا نسخه ابتدایی از نگارش سوم مرورگر فایرفاکس را منتشر کرد

بنیاد "موزیلا" روز جمعه نسخه ابتدایی(آلفا) از نگارش سوم مرورگر اینترنتی مشهور "فایرفاکس" خود را منتشر کرد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، بنیاد "موزیلا" اعلام کرد نسخه فعلی تنها برای آشنایی برنامه‌نویسان با نسل بعدی مرورگر "فایرفاکس" منتشر شده و برای استفاده کاربران عادی مناسب نیست. نسخه نهایی نگارش سوم "فایرفاکس"، مهمترین رقیب مرورگر "اینترنت اکسپلور"، احتمالا در حدود یک سال دیگر جهت استفاده عمومی منتشر خواهد شد.

نسخه ابتدایی از نگارش سوم "فایرفاکس" که هم‌اکنون نام اختصاری "گرن پردایزو"(‪ (Gran Paradiso‬برای آن انتخاب شده، تنها شش هفته پس از انتشار نسخه نهایی نگارش دوم همین مرورگر منتشر شده که این نشان‌دهنده فعالیت گسترده برنامه‌نویسان "موزیلا" برای ارتقای این مرورگر اینترننی است.

کارشناسان "موزیلا" امیدوارند "فایرفاکس ‪ "۳‬تحولی مهم در زمینه یکسان‌سازی نرم‌افزارهای کاربردی اینترنتی و نرم‌افزارهایی که در رایانه‌های کاربران نصب می‌شوند، ایجاد کند.

این مرورگر برای امکان نمایش نسل آینده وب سایتها با فناوری‌های جدید گرافیکی سازگار خواهد بود و قابلیتهای امنیتی جدید جهت حفاظت بیشتر از کاربران هنگام گشت و گذار در اینترنت در آن تعبیه خواهد شد.

به گفته کارشناسان "موزیلا"، نگارش سوم این مرورگر احتمالا به فناوری ارتباط صوتی با کاربران مجهز خواهد بود به طوری که در صورت موفقیت این فناوری آزمایشی، کاربران می‌توانند بدون نیز به وارد کردن آدرس هر سایت، تنها با ذکر نام آن در میکروفون، وب سایت مورد نظر خود را باز کنند.

"مایک اسکروپفر" مدیر مهندسی بنیاد "موزیلا" اعلام کرد هنوز برای صحبت در زمینه همه فناوری‌هایی که در "فایرفاکس ‪ "۳‬به کار گرفته خواهند شد بسیار زود است.

مرورگر "فایرفاکس" تنها مرورگر اینترنتی است که در سالهای اخیر موفق شده با مرورگر غالب "اینترنت اکسپلورر" رقابت کند و طبق آمارهای موجود هم‌اکنون بیش از ‪ ۱۰‬درصد از کاربران اینترنت، "فایرفاکس" را جایگزین "اینترنت اکسپلورر" کرده و از آن برای بازدید وب سایتها و گشت و گذار در اینترنت استفاده می‌کنند.

کارشناسان درگذشته دلیل موفقیت "فایرفاکس" را برخورداری آن از ویژگی‌هایی متنوع‌تر در مقایسه با "اینترنت اکسپلورر" و به علاوه ایمنی بالاتر آن ذکر کرده‌اند.

نسخه نهایی نگارش سوم "فایرفاکس" احتمالا در اواخر سال ‪ ۲۰۰۷‬منتشر خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد