کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

کشف حفره های امنیتی جدید در نرم افزارهای Microsoft

فاوانیوز: کارشناسان امنیتی از کشف نقاط آسیب پذیر جدید در محصولات نرم افزاری مایکروسافت خبر می دهند.

به گزارش فاوانیوز از Panda Software، دو مورد از این نقاط آسیب پذیر در برنامه  Word و یک مورد نیز در برنامه مشهور و پرکاربرد Windows Media Player شناسایی شده است.
حفره های امنیتی برنامه Word که یکی از آنها هنوز در حال بررسی است، امکان اجرای کدهای مخرب از دوردست را به وسیله فایل هایی با طراحی ویژه، بر روی رایانه ها، امکان پذیر می سازند.
با تأیید شرکت مایکروسافت، نسخه های 2000، 2002، 2003، 2004 برنامه Word برای سیستم عامل Mac و نیز v.X برای سیستم عامل Mac دارای حفره های امنیتی جدید هستند.
همچنین علاوه بر برنامه Microsoft Word، نرم افزارهای Microsoft Word Viewer 2003 و Microsoft Works 2004, 2005, 2006 نیز دارای این حفره ها هستند.
لازم به ذکر است برنامه Word 2007 دارای هیچ کدام از این حفره ها نبوده و در مقابل حملات مخربی که از آنها استفاده می کنند،‌ کاملا امن است.
اما نقطه آسیب پذیر دیگر که در Windows Media Player شناسایی شده، در گزارش جداگانه ای مورد بررسی قرار گرفته است.
این حفره از طریق فایل های ASX با ساختار ویژه و در شرایط خاص، سبب اجرای کدهای مخرب، در برنامه Windows Media Player  و نفوذ به رایانه ها  می گردد.
برای رفع و ترمیم  اشکالات امنیتی و نقاط آسیب پذیر فوق، شرکت مایکروسافت به تمامی کاربران محصولاتش توصیه کرده است،  هیچ گونه فایلی را از منابع ناشناخته باز یا اجرا نکنند.
علاوه بر این، Panda Software نیز  اعلام کرده است  کاربران محصولاتی از این شرکت که دارای فناوری جدید TruPrevent هستند، در مقابل تمامی حمله های مخرب صورت گرفته از طریق حفره های امنیتی فوق، مصون خواهند بود.
این فناوری با استفاده از تحلیل عملکرد و رفتار کدها، قادر به ردیابی و خنثی سازی کدهای مخرب نا شناخته و حملات ناشی از آنها است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد