کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

حفره امنیتی نرم‌افزار word سبب سرقت کلمات عبور کاربران می‌شود

کارشناسان امنیت رایانه‌ای از شناسایی دومین حفره امنیتی خطرناک در نرم‌افزار واژه‌پرداز "وورد"(‪ (Word‬شرکت مایکروسافت در شش روز گذشته خبر می‌دهند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، این حفره امنیتی که شناسایی آن به تایید خود مسئولان مایکروسافت نیز رسیده‌است، به هکرها اجازه می‌دهد فایلهای نرم‌افزار "وورد" را دستکاری و به کدهای مخرب خود آلوده کنند. این فایلهای آلوده از طریق ایمیل برای کاربران ارسال شده و یا برای دانلود شدن، در وب سایتهای اینترنتی قرار داده می‌شوند.

شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی "مک‌آفی" اعلام کرد چنانچه کاربری این فایلهای آلوده را دانلود و در رایانه خود اجرا کند، کنترل رایانه بدون آگاهی کاربر به طور کامل در اختیار هکرها قرار می‌گیرد و این افراد می‌توانند بدین وسیله کلمات عبور مورد استفاده کاربران را بربایند.

شرکت "مایکروسافت" اعلام کرده است نگارشهای "وورد ‪" ،"۲۰۰۰‬وورد ‪"۲۰۰۲‬ و "وورد ‪ "۲۰۰۳‬از این نرم‌افزار این مشکل را دارند اما نگارش جدید این نرم‌افزار یعنی "وورد ‪ "۲۰۰۷‬فاقد این نقطه ضعف است.

به گفته کارشناسان شرکت "مک‌آفی"، هم‌اکنون یک کد مخرب اینترنتی از نوع "تروجان" و به نام ‪ PWS-Agent.g‬در اینترنت منتشر شده که دقیقا از همین ایراد امنیتی برای نفوذ به رایانه‌های کاربران و سرقت کلمات عبور مورد استفاده آنها بهره می‌گیرد.

شرکت دانمارکی ارائه‌دهنده خدمات امنیتی "سکونیا" نیز حفره جدید نرم‌افزار "وورد" را در رده "بسیار بحرانی" طبقه بندی کرده است.

خبر شناسایی حفره جدید در "وورد" درحالی منتشر می‌شود که هفته گذشته نیز یک حفره امنیتی دیگر در همین نرم‌افزار پرکاربر منتشر شده بود.

مایکروسافت طبق برنامه ماهیانه انتشار وصله‌های اصلاحی برای ترمیم حفره‌های امنیتی محصولات خود، روز سه‌شنبه ‪ ۱۲‬دسامبر(‪ ۲۱‬آذر) مجموعه جدید وصله‌های نرم‌افزاری خود را منتشر می‌کند اما این شرکت در وب سایت خود اعلام کرده‌است وصله‌های منتشر شده در روز ‪ ۲۱‬آذر شامل وصله‌های اصلاحی دو حفره جدید "وورد" نخواهند بود.
نظرات 3 + ارسال نظر

سلام
ناصر پور پیرارین مقاللری نی حتمآ اوخویون چوخ گوزلدی
ایران تاریخنا تازا بیر باخیشدیر وتازه ونو سوزلر دیر
وب تکلین اچیلار

http://naria.blogfa.com/



سلام تورکو موسیقی سی
http://www.ebrugundes.com.tr/player.asp?song=5

سلام
آقای پاشایی لوطفآ بو وبلاگا لینگ ور و بو نو او طرف لرده تانیدیر

http://naria.blogfa.com

بوردا بیر باخ گور درده دین آهنگ (موسیقی تاپابیلری)؟
http://www.ebrugundes.com.tr/player.asp?song=5

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد