کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

وصله اصلاحی برای "یاهو مسنجر"

درپی شناسایی یک ایراد امنیتی در نرم‌افزار پرکاربر "یاهو مسنجر" که شرکتهای امنیتی آن را در رده "فوق بحرانی" طبقه بندی کرده بودند، "یاهو" روز شنبه یک وصله اصلاحی برای این نرم‌افزار منتشر کرد.


به گزارش سایت اینترنتی "نیوزفکتور"، ایراد امنیتی جدید "یاهو مسنجر" که با به شیوه استفاده این نرم‌افزار از فناوری "اکتیواکس"(‪(ActiveX‬ بازمی‌گردد، به هکرها اجازه می‌دهد با سرریز کردن حافظه رایانه از طریق ارسال انبوه اطلاعات، رایانه را از وضعیت پایدار خارج کنند.

بروز این وضعیت سبب می‌شود "یاهو مسنجر"، "اینترنت اکسپلورر" و سایر نرم‌افزارهای در حال اجرا در رایانه به صورت خودکار بسته شوند و حتی هکر احتمالا بتواند کدهای مخرب خود را در رایانه اجرا کرده و کنترل آن را از راه دور در اختیار خود بگیرد که با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران "یاهو مسنجر"، این ایراد امنیتی در گروه "فوق بحرانی" طبقه‌بندی شده‌است.

درحالی که در گذشته مسنجرها تنها ابزاری برای ارسال و دریافت پیغامهای متنی در اینترنت محسوب می‌شدند، هم‌اکنون خدمات مسنجر شرکتهای بزرگ به قابلیتهایی نظیر تلفن اینترنتی، چت ویدئویی و بازی‌های آن‌لاین مجهز شده‌اند به طوری که نسل جدید کاربران اینترنت مسنجرها را به خدمات ایمیل ترجیح می‌دهند.

در حال حاضر سه شرکت "یاهو"، "مایکروسافت" و "ای‌اوال" ارائه‌دهندگان پرکاربرترین خدمات مسنجر در اینترنت محسوب هستند و آخرین آمارهای جمع‌آوری شده توسط گروه تحقیقاتی "رادیکاتی" نشان می‌دهد خدمات "لایو مسنجر" شرکت مایکروسافت هم‌اکنون با در اختیار داشتن ‪ ۲۹‬درصد از سهم بازار مسنجرها، پرکاربرترین خدمات مسنجر در اینترنت محسوب می‌شود و خدمات مسنجر "ای‌آی‌ام" شرکت "ای‌اوال" و "یاهو مسنجر" به ترتیب با ‪ ۲۷‬و ‪ ۲۱‬درصد از سهم‌بازار در مکانهای دوم و سوم قرار دارند. تعداد کاربران "یاهو مسنجر" در حدود ‪۸۰‬ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

شرکت "یاهو" هم‌اکنون از تمامی کاربران نگارشهای ‪ ۵‬تا ‪ ۸‬از "یاهو مسنجر" درخواست کرده‌است نگارش جدید و اصلاح شده این نرم‌افزار را با عنوان "یاهو مسنجر ‪ "۸/۱‬دانلود و نصب کنند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد