کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

چین یک فرمت جدید دی‌وی‌دی به بازار معرفی می‌کند

درحالی که هم‌اکنون رقابت میان دو فرمت جدید "دی‌وی‌دی" با نامهای "بلو-ری" و "اچ‌دی-دی‌وی‌دی" در دنیای تجهیزات دیجیتال ادامه دارد، کشور چین خود به شکل مستقل در پی معرفی یک فناوری چینی به عنوان نسل بعد دی‌وی‌دی‌ها است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، با توجه به تقاضای بازار برای نسلهای جدید دی‌وی‌دی با ظرفیتها و قابلیتهای بالاتر، به نظر می‌رسد عمر فناوری فعلی "دی‌وی‌دی"ها به پایان خود نزدیک شده باشد و شرکتهای تولید کننده "دی‌وی‌دی پلیر"ها باید به تولید تجهیزات سازگار با فناوری‌های جدیدتر روی بیاورند.

هم‌اکنون بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه‌های "دی‌وی‌دی پلیر" در چین برای دریافت اجازه تولید تجهیزات سازگار با فرمت‌های جدید "اچ‌دی-دی‌وی‌دی" و "بلو-ری"، باید به شرکتهای ژاپنی صاحب امتیاز آنها مبالغ هنگفتی پرداخت کنند و به همین علت تولیدکنندگان چینی خود در حال ایجاد یک فرمت جدید "دی‌وی‌دی" به نام "یی‌وی‌دی"(‪ (Enhanced Versatile Disk‬هستند.

هفته گذشته ‪ ۲۰‬تولیدکننده بزرگ تجهیزات "دی‌وی‌دی پلیر" در چین اعلام کردند تا سال ‪ ۲۰۰۸‬به طور کامل فعالیت خود را از "دی‌وی‌دی" به فناوری چینی و جدید "یی‌وی‌دی" منتقل خواهند کرد.

با این وجود کارشناسان عقیده دارند تولیدکنندگان چینی برای معرفی فناوری "یی‌وی‌دی" به بازارهای جهانی راه بسیار دشواری پیش رو خواهند داشت و حتی امکان موفقیت این فرمت درون کشور چین نیز چندان بالا نیست.

چین در گذشته نیز چند بار برای معرفی استانداردهای جدید به بازار تلاش کرده است که از آن جمله می‌توان به معرفی ‪ S-VCD‬در اواسط دهه ‪ ۹۰‬و فناوری مخابراتی ‪ TD-SCDMA‬برای اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد، اما هیچ‌کدام از این فناوری‌ها بومی چین با استقبال خارجی و حتی داخلی مواجه نشده است.

به گفته "دیوید وولف" مدیر شرکت تحقیقات بازار "وولف گروپ اژیا"، چین تنها درصورت واگذاری بازار "دی‌وی‌دی پلیر"ها و تجهیزات مرتبط سازگار با فناوری‌های بین‌المللی به کشورهایی نظیر هند یا سایر کشورهای آسیایی، قادر خواهد بود توان تولیدی خود را بر فناوری چینی "یی‌وی‌دی" متمرکز کند.

به گفته "کریستین کندر" ویراستار نشریه "چاینا مدیا مانیتور"، هر چند بعید به نظر می‌رسد فناوری "یی‌وی‌دی" در بازارهای جهانی مورد استقبال قرار بگیرد اما خود بازار کشور چین چنان وسیع است که موفقیت "یی‌وی‌دی" تنها در همین بازار نیز برای این فرمت یک موفقیت محسوب می‌شود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد