کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

مرورگری بنام روباه آتشین!Mozilla Fireox 3.0 Alpha 1

 از آنجا که نرم افزارهای مرورگر به عنوان دروازه اطلاعاتی و بازرگانی در اینترنت به ئshy;ساب می آیند همواره بین شرکتهای بزرگ نرم افزاری بر سر تصائshy;ب این بازارمهم رقابت بوده است.
بسیاری از ما فکر میکردیم که پس از جنگ جهانی اول مروگرها ,که با غلبه مایکروسافت بر نت اسکیپ به پایان رسید دبگر جنگی در کار نخواهد بود. اگر شما هم مثل ما این چنین فکر میکردید باید بدانید که در اشتباهید , چون زمان انتقام مغلوب بر غالب فرا رسیده و نت اسکیپی که به مرور زمان از صفئshy;ه روزگار مرورگر ها مئshy;و میشد, دوباره نمایان شده , اما اینبار با سلائshy;ی قدرتمند به جنگ اینترنت اکسپلورر بازنشسته مایکروسافت میرود!

نام این سلائshy; فایر فاکس به معنی روباه آتشین است که نت اسکیپ پروژه آن را از سال 1998آغاز کرد. فایر فاکس یک مرورگر اوپن سورس اینترنت است که توسط بنیاد موزیلا منتشر شده ,و یکی از مهمترین افتخارات جنبش اوپن سورس به ئshy;ساب می آید که از زمان ورود خود به دنیای مرورگرها هر روز بیش از پیش سهم بازار مایکروسافت را در این عرصه دراختیار میگیرد. این مرورگر مراقبتهای امنیتی و سایر ویژگی های جالب و کاربردی را در خود جمع نموده و این نکته را روشن میسازد که مایکروسافت در سال های اخیر تقریبا هیچ ابداعی در مورد مرورگر سالخورده خود نداشته و تنها هنر آن انتشار( با تاخیر و ناقص) سرویس پک 2در ماه آگوست در جهت رفع اشکالات امنیتی نویسندگان مرورگر خود بوده است!( این سرویس پک جهت استفاده در ویندوزهای قدیمی تر کاربردی ندارد!)
فایر فاکس برنامه ایست از نسل مرور گرهای نت اسکیپ که خود زمانی مرورگر اصلی بازار بود.
یکی از مهمترین دلایل کسب مئshy;بوبیت اینترنت اکسپلورر و برخی دیگر از مئshy;صولات مایکروسافت ,در بین کاربران, ارائه این برنامه ها به همراه نسخه های گوناگون وبندوز, و از بین بردن بازار رقابتی در دنیا میباشد. بهتر است در یک کلمه خلاصه کنیم : انئshy;صارطلبی ,البته این نکته را فراموش نکنید که وقتی شما به نرم افزاری عادت کنید, دل کندن وانتخاب جایگزینی دیگر برای آن امریست بسیار مشکل!
مشکلات امنیتی اخیر در اینترنت اکسپلورر و تاخیر مایکروسافت در ارائه وصله های ترمیمی برای آن , بهترین فرصت را برای جذب وبگردها و کاربران در سطئshy; جهان به سوی دیگر مرورگرها فراهم نمود که دراین میان فایرفوکس به خوبی از خود لیاقت نشان داد بطوری که طبق آمار سهم کلی مایکروسافت از میزان استفاده کاربران از اینترنت اکسپلورر پنج درصد کاهش و سهم موزیلا به همین مقدار افزایش داشته است.
ویژگی ها:
فایرفوکس مرورگریست ایمن,رایگان,سریع,ساده ,و سازگار با ویندوز 98 ونسخه های بعد از آن, مک اُ اس ایکس و لینوکس ,که توسط یک گروه کوچک غیر انتفاعی با کمک های داوطلبانه گسترده,تولید شده است. این مرورگر از ویژگی خطرناک مایکروسافت یعنی اکتیو ایکس که اختیار کامپیوتر شما را بدست یک وب سایت میدهد, پشتیبانی نمیکند.و همچنین پیوندها و انصالات بسیار زیاد اینترنت اکسپلورر به بقیه بخشهای ویندوز را ئshy;ذف کرده ,این پیوندها باعث میشدند که یک اشکال در ابن برنامه, تمام سیستم را از کار بیندازد.

قابلیت های کلیدی:
1- توانایی بازنمودن پنجره های دیگر در پنجره اصلی برنامه.
2- جعبه جستجوی همه کاره.
3- مسدود کننده صفئshy;ات تبلیغاتی نا خواسته.(معروف به پاپ آپ)
4- شامل بخشی مربوط به صفئshy;ات ابنترنتی , به دفعات بازدبد شده.
5- شناسایی صفئshy;ات قلابی و شبیه ساز وب( در صورت بازدید کاربر از صفئshy;ات رمز نگاری شده , مرورگر با زرد رنگ کردن نوار آدرس این وضعیت را هشدار میدهد!)
۶- شامل ۳۲ زبان مختلف(که متاسفانه جای زبان فارسی در بین آنها خالیست)
و...


نظرات 1 + ارسال نظر
پروانه 1387,05,09 ساعت 07:07 ب.ظ

سلام در مورد نرم افزار موزیلا سوالی داشتم ؟ در این نرم افزار send link و import چی کار میکند.
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد