کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

شرکت Hynix موفق به تولید سریعترین حافظه رایانه‌های شخصی شد

شرکت تولیدکننده نیمه‌هادی‌های "هاینیکس"(‪ (Hynix‬در کره جنوبی با استفاده از فناوری ‪ ۶۰‬نانومتری موفق به تولید سریعترین حافظه "رم"(‪DRAM‬ ‪ (DDR2‬مورد استفاده در رایانه‌های شخصی شده‌است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، "هاینیکس" روز یک‌شنبه اعلام کرد حافظه جدید موفق به کسب استانداردهای شرکت "اینتل" شده و تولید انبوه آن از سال میلادی آینده آغاز خواهد شد.

تراشه حافظه جدید قادر است با سرعت ‪ ۸۰۰‬مگاهرتز فغالیت کند. سریعترین تراشه حافظه موجود در بازار هم‌اکنون دارای سرعت ‪ ۶۶۷‬مگاهرتز است.

این تراشه دارای گنجایش یک گیگابایت بوده و هزینه ساخت آن نیز در مقایسه با نسل قبلی تراشه‌های حافظه که توسط فناوری ‪ ۸۰‬نانومتری تولید می‌شدند، به میزان ‪ ۵۰‬درصد کمتر است.

حافظه "رم" یکی از مهمترین بخشهای سخت‌افزار رایانه‌های شخصی است و با توجه به ورود سیستم‌عامل جدید "ویندوز ویستا" به بازار که برای کارایی کامل به میزان زیادی حافظه "رم"(دست کم یک گیگابایت) در رایانه نیاز دارد، پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک تقاضای بازار برای حافظه‌های "رم" با رشد چشمگیری مواجه شود.

شرکت "هانیکس" پس از شرکتهای "سامسونگ" و "کیموندا"، سومین تولید کننده بزرگ حافظه‌های "رم" و هشتمین شرکت بزرگ فعال در زمینه نیمه‌هادی در جهان است. پیش‌بینی می‌شود درآمد سالیانه شرکت "هاینیکس" تا پایان سال میلادی جاری با ‪ ۳۲/۵‬درصد رشد نسبت به سال قبل، به ‪ ۷/۳۷‬میلیارد دلار برسد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد