کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

اتحاد برای تولید تراشه‌های ‪ ۴۵‬نانومتری

سه شرکت ژاپنی "سونی"، "توشیبا" و "ان‌یی‌سی" روز جمعه از ایجاد فناوری فوق پیشرفته ‪ ۴۵‬نانومتری برای تولید نسل آینده تراشه‌های رایانه‌ای خبر دادند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، فناوری ایجاد شده توسط این سه شرکت برای تولید تراشه‌های چندکاره سیلیکونی با استفاده از فناوری ‪۴۵‬ نانومتری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فناوری ‪ ۴۵‬نانومتری بدین معناست که مدارهای الکترونیکی موجود در این تراشه‌ها تنها ‪ ۴۵‬نانومتر ضخامت خواهند داشت. هر نانومتر برابر با یک میلیاردم متر است.

هم اکنون بزرگترین تولیدکننده تراشه‌های رایانه‌ای در جهان از جمله شرکتهای "اینتل" و "ای‌ام‌دی" رقابت گسترده‌ای را برای تولید تراشه‌هایی با فناوری‌های نانومتری پیشرفته‌تر آغاز کرده‌اند.

در حالی که تا چند ماه قبل فناوری ‪ ۹۰‬نانومتری به صورت یک استاندارد در میان تولیدکنندگان تراشه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، هم‌اکنون فعالیت ‪ ۶۵‬نانومتری کم‌کم جایگزین آن شده و فناوری فوق پیشرفته ‪ ۴۵‬نانومتری نیز در حال کاربردی شدن است.

هر چه ضخامت مدارهای به کار رفته درون تراشه‌های رایانه‌ای کمتر باشد، توان و سرعت تراشه‌ها بالا رفته و مصرف برق در آنها کاهش می‌یابد.

سه شرکت "سونی"، "توشیبا" و "ان‌یی‌سی" اعلام کردند تولید مشترک نخستین تراشه‌های ‪ ۴۵‬نانومتری را از سال ‪ ۲۰۰۷‬آغاز خواهند کرد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد