کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

نگارش جدید مرورگر اپرا با ویژگی ضد فیشینگ از راه رسید

نگارش جدید مرورگر "اپرا" به فناوری "ضد فیشینگ" و جدیدی مجهز شده که در صورت بازدید کاربران از وب سایتهای غیرمطمئن به آنها هشدار می‌دهد.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، نگارش ‪ ۹/۱‬از مرورگر "اپرا" که روز دوشنبه به صورت رایگان توسط شرکت "اپرا سافت‌ور" منتشر شده و هم‌اکنون از وب سایت این شرکت قابل دانلود است، در صورت بازدید کاربران از وب سایتهای جعلی(فیشینگ) که برای ربودن اطلاعات حساس کاربران تلاش می‌کنند، یک پیغام هشدار نمایش می‌دهد.

سایتهای "فیشینگ"(‪ (Phishing‬به طور کلی به سایتهایی گفته می‌شود که با ظاهری کاملا مشابه وب سایتهای شناخته شده مثلا وب سایت "یاهو میل"، کاربران را فریب می‌دهند و اسم‌رمز و کلمه عبور تایپ شده توسط کاربران را ثبت کرده و برای هکرها ارسال می‌کنند.

مرورگر "اپرا" برای شناسایی وب سایتهای جعلی از بانک اطلاعاتی که در برنامه‌ای به نام "فیش‌تنک" توسط گروه ‪ OpenDNS LLC‬تهیه شده، استفاده می‌کند.

هم‌اکنون دو مرورگر "اینترنت اکسپلورر" و "فایرفاکس" که نگارشهای جدید آنها نیز به فیلترهای ضدفیشینگ مجهز شده‌اند، به ترتیب با ‪ ۸۸‬درصد سهم‌بازار و ‪ ۱۱‬درصد سهم‌بازار، پرکاربرترین مرورگرهای اینترنتی محسوب می‌شوند و مرورگر "اوپرا" در مقایسه دارای کاربران بسیار کمتری است.

شرکت "اپرا" علاوه بر مرورگر اصلی خود که در رایانه‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای یک مرورگر دیگر به نام "اپرا مینی" ویژه استفاده در گوشی‌های موبایل نیز هست که در مقایسه با مرورگر اصلی این شرکت، از شهرت بالاتری برخوردار است.

علاقه‌مندان هم‌اکنون می‌توانند نگارش ‪ ۹/۱‬از مرورگر اپرا را از وب سایت این شرکت به صورت رایگان دانلود کنند.
نظرات 1 + ارسال نظر
فیض اله شیرازی 1385,09,30 ساعت 10:40 ق.ظ

سلام . بخاطر شناساندن نام کرسف در عرصه جهان متشکرم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد