کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

ویروس اینترنتی سال نو مبارک در اینترنت منتشر شد

کارشناسان امنیت اینترنتی از انتشار گسترده هرزنامه‌ای با موضوع "سال نوع مبارک"(!‪ (Happy New Year‬در اینترنت خبر می‌دهند که حاوی یک ویروس اینترنتی است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران، از ایرنا، انتشار ویروس جدید که "تیبز"(‪(Tibs‬ و یا "نووار"(‪ (Nuwar‬نامگذاری شده، توسط اغلب تولیدکنندگان نرم‌افزارهای ضد ویروس از جمله شرکتهای "ترند مایکرو" و نیز "کاسپرسکی" تایید شده‌است.

به گفته کارشناسان، کاربران در ابتدا ایمیلی با موضوع "سال نو مبارک" دریافت می‌کنند که درون این ایمیل یک فایل ضمیمه به نام ‪postcard.exe‬ وجود دارد. چنانچه کاربران روی این فایل کلیک کنند، ویروس فعال شده و رایانه را آلوده می‌کند.

به گفته "کن دونهام" از شرکت امنیتی "وری‌ساین آی‌دیفنس"، با توجه به فرارسیدن سال نو میلادی امکان اشتباه کاربران و کلیک کردن روی این فایل ضمیمه آلوده زیاد است و به علاوه با توجه به تعطیلات، بسیاری کاربران خانگی و نیز تجاری در این روزها نرم‌افزارهای ضد ویروس خود را به روز نکرده‌اند و در برابر ویروس جدید آسیب پذیرند.

کارشناسان "وری‌ساین" اعلام کردند در آخرین آمار جمع‌آوری شده، در هر ثانیه دست کم ‪ ۵‬هرزنامه آلوده به این ویروس در اینترنت ارسال می‌شود.

ویروس "تیبز" پس از راه یافتن به رایانه قابلیت "دیوار آتش" سیستم عامل "ویندوز" و نیز برخی نرم‌افزارهای امنیتی معروف از جمله ضد ویروس "اف-سکیور" را غیر فعال کرده و سپس خود یک کد مخرب از نوع "تروجان" در رایانه نصب می‌کند و در نهایت نسخه‌ای از خود را به تمامی آدرسهای ایمیل موجود در هارد دیسک رایانه ارسال می‌کند.

هنوز هدف دقیق نگارنده این ویروس از انتشار آن مشخص نیست اما کارشناسان عقیده دارند نگارنده ویروس احتمالا خواهان تبدیل رایانه‌های آلوده شده به ماشینهای ارسال انبوه هرزنامه‌هاست.

شرکتهای تولیدکننده نرم‌افزاری امنیتی هم‌اکنون محصولات خود را برای شناسایی ویروس "تیبز" به روز کرده‌اند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد