کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

مهم‌ترین ویروس‌های رایانه‌ای سال 2006 در ایران

فاوانیوز: مقارن با آغاز سال 2007 میلادی، شرکت امنیتی Panda Software، گزارشی در خصوص وضعیت امنیت IT در کشورهای مختلف و از جمله جمهوری اسلامی ایران منتشر کرده است.

به گزارش فاوانیوز، این گزارش به بررسی شایع‌ترین و مخرب ترین بدافزارهای رایانه ای در طی سال 2006 میلادی می پردازد و بنا برآن کرم رایانه ای W32/Brontok.H با آلوده کردن بیش از هشت درصد از رایانه‌های کاربران ایرانی، عنوان شایع‌ترین و مهم‌ترین کد مخرب در ایران را به خود اختصاص داده است.
این کرم که ویژه سیستم عامل ویندوز و نسخه های مختلف آن است،‌ از طریق نقاط آسیب پذیر و حفره های امنیتی و نیز نامه‌های الکترونیک، منتشر شده و پس از آلوده کردن رایانه، خود را به تمام آدرس های پستی موجود در آن ارسال می‌کند.
این عملکرد موجب آلودگی سریع و وسیع در شبکه‌ها و نیز ایجاد اختلال در عملکرد سیستم‌ها می‌شود.
همچنین از دیگر عملکردهای تخریبی Brontok.H می‌توان به غیر فعال کردن Task Manager و رجیستری سیستم عامل و نیز حذف کامل قسمت  Folder Option آن اشاره کرد.
تروژان Rontobrok.A نیز با حمله به بیش از شش درصد از رایانه‌های کشور ایران، در مکان دوم فهرست شایع‌ترین های 2006 قرار گرفته است.
هرچند قدرت تخریبی این کد، "بحرانی" ارزیابی نشده اما نکته مهم در اینجاست که این تروژان قادر است رایانه‌ها را در برابر حمله سایر کدهای مخرب، آسیب پذیر ساخته و از این طریق صدمات جدی را به آنها وارد کند.
انتشار Rontobrok.A از طریق حفره‌ها و نقص ‌های امنیتی صورت می گیرد و این کدپس از نفوذ و آلودگی رایانه‌ها، اقدام به سرقت اطلاعات محرمانه کرده و این داده‌ها را از طریق FTP و یا نامه‌های الکترونیک به خرابکاران اینترنتی ارسال می کند.
در رتبه سوم شایع‌ترین‌های 2006، ویروس مشهور W32/Jeefo.A قرار گرفته که مدت‌ها کاربران ایرانی را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
این ویروس که از طریق افزودن و ضمیمه کردن کد خود، به فایل‌های مختلف و رمزگذاری آنها در شبکه اینترنت‌ منتشر می شود، با مقیم شدن در حافظه سیستم ها، سعی در تخریب فایل‌های PE دارد.
یکی از ویژگی‌های این ویروس، قابلیت پنهان ماندن در سیستم و انجام حملاتی است که به سختی قابل ردیابی هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد