کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

ILink چیست؟

تاریخچه:
ILink با نام‌های دیگری چون firewire و 1394IEEE  نیز شناخته می‌شود و یک درگاه دیجیتال انعطاف‌پذیر است که می‌تواند بسیاری از مشکلات مصرف‌کنندگان را برای اتصال ابزارهای جانبی با سرعت بالا به کامپیوترهای شخصی و به یکدیگر حل کند.
این گذرگاه اولین بار توسط شرکت Apple معرفی شد و سپس توسط گروه کاری 1394 از مؤسسه‌ی مهندسان برق و الکترونیک IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers) توسعه داده شده و استاندارد گردید.

امتیازات:
 این گذرگاه به خاطر استفاده‌ی مستقیم از داده‌های دیجیتال که نیاز به تبدیل داده‌ها را از میان برمی‌دارد توانایی انتقال سیگنال‌ها با کیفیتی بسیار بالا را دارا می‌باشد. علاوه بر آن با استفاده از یک کابل سریال نازک و کوچک بسیاری از مشکلات به وجود آمده توسط گذرگاه‌های موازی عریض با کابل‌های پهن و بزرگ را حل می‌کند.
همچنین این گذرگاه با قابلیت نصب کاملاً خودکار، کلیه‌ی پیچیدگی‌های نصب نرم‌افزاری به صورت دستی را حذف می‌کند و با پشتیبانی از عملکرد Hot-Plug توانایی نصب نمودن و برداشتن ابزارهای جانبی را هنگامی که  سیستم مشغول به کار است، بدون نیاز به Reboot  کردن سیستم، ارائه می‌نماید.

کاربرد:
ILink برای اتصال ابزارهای جانبی دیجیتال به یکدیگر یا به کامپیوترهای شخصی طراحی شده است. این درگاه با تجهیزات آنالوگ قدیمی ناسازگار است. از این گذرگاه می‌توان برای اتصال دوربین‌های DV و VCR ، دوربین‌های عکاسی دیجیتال، Digital Set-Top Box تلویزیون‌های دیجیتال، DVD Recorder و تعداد زیادی از دیگر ابزارهای جانبی دیجیتال که مجهز به درگاه ILink هستند استفاده کرد.

کابل و اتصال‌دهنده‌های ILink :
اتصال‌های داخلی ILink بیشتر اوقات از یک کابل 6 سیمه تشکیل شده است که شامل 2 جفت سیم تابیده برای انتقال داده‌ها و دو سیم یکی برای انتقال توان و دیگری برای اتصال زمین است و یک محافظ خارجی نیز این سیم‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهد. 2 جفت سیم به هم تابیده عمل ارسال و دریافت داده‌ها را انجام می‌دهند و اتصالات توان، توان مصرفی مورد نیاز برای برخی از ابزارها را از 87 تا 307 و با جریانA30 تأمین می‌کند. بیشتر ابزارهای جانبی از اتصال‌دهنده‌های 6 پین استفاده می‌کنند.
برخی از ابزارها مانند دوربین‌های دیجیتال از یک اتصال‌دهنده‌ی 4 پین بهره می‌گیرند. در این اتصال دهنده دو اتصال ِ مربوط به زمین و توان حذف شده است. اتصال دهنده‌های 4 پین Ilink در ابزارهایی استفاده می‌شوند که نیاز به تغذیه از طریق گذرگاه ندارند و دارای مدار تغذیه‌ی داخلی هستند.
 استفاده از ILink در محصولات ال‌جی:
تقریباً تمامی دوربین‌های ساخته شده پس از سال 1995 دارای خروجی  DVهستند. این خروجی برای انتقال سریع اطلاعات به رایانه‌ها و دستگاه‌های ضبط دی‌وی‌دی به کار می‌رود.
از این دیدگاه دستگاه‌های ال‌جی را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود:
1-دستگاه‌های ضبط کننده با حافظه‌ی جانبی همانند مدل‌های   RH160، RH2252(250 GB)، RH1162(160GB)و RH251.
2- دستگاه ضبط و پخش DVD-VHS مانند مدل‌های RC1800 وRC1900 .
تمامی دستگاه‌های ضبط کننده‌ی ال‌جی دارای ورودی DV هستند که با استفاده از کابل  Ilink می‌توان تصاویر دیجیتالی ضبط شده را با سرعت و بدون افت کیفیت به آن‌ها انتقال داد. بنابراین پس تصویربرداری می‌توانید تصاوریتان را از دوربین‌ به دستگاه‌های ال‌جی نامبرده منتقل و با کیفیت بالا به فرمت دلخواه ضبط نمایید.

تهیه شده توسط محمدرضا خیری از بخش فروش گلدیران

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد