کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

نحوه انتخاب فلش


flash memory به عنوان یک دستگاه ذخیره‌ای با حالت جامد دیسک سخت و دوربین‌های دیجیتالی در نظر گرفته می‌شود."فلش مموری" یک نوع از تراشه‌های حافظه فقط خواندنی قابل برنامه‌ریزی پاک کردنی می‌باشد ولی خیلی سریعتر از آن کل تراشه را پاک و دوباره می‌نویسد. از یک شبکه شطرنجی که از دو دسته خط موازی و عمود بر یکدیگر و یک باتری‌ که دو ترانزیستور در هر تقاطع دارد درست شده است که این دو ترانزیستور به وسیله یک لایه نازک اکسید از هم جدا می‌باشند.

 حافظه های فلش در تلفن های همراه ، دوربین دیجیتال ، دیسک های سیار ، mp3 player و غیره بکار می رود . تجارت حافظه های فلش در دو جهت صورت می پذیرد . حافظه های فلش NAND و NOR .
 NOR اولین نوع حافظه های فلش بوده و از فناوری ساخت تراشه های EPROM و EEPROM پیروی می کند . سیستم عاملهای تلفن های همراه و دوربین های دیجیتال بر روی حافظه های NOR ذخیره شده اند .
 حافظه های NANAD در اویل کار موفق نبودند اما پس مدتی رشد خوبی داشتند . این نوع حافظه نسب به حافظه های NOR از سرعت ذخیره سازی و پاک کردن بالاتری بهره میبرند . به همین جهت برای تغییرات عمده و نوشتن و پاک کردن حجم بیشتر اطلاعات مناسبترند . از این نوع حافظه ها در ساخت دیسکهای سیار فلش و پخش کنند های MP3 استفاده می کنند و در آینده نزدیک در تلفن های همراه نیز از آنها بیشتر بهره خواهند گرفت .
 
 ویژگی های فلش

 فلش دیسک و یا فلش درایو یکى از جدیدترین دستگاه هاى ذخیره سازى اطلاعات است که با توجه به ویژگى هاى منحصر به فرد خود توانسته است در کانون توجه علاقه مندان قرار گیرد. حافظه استفاده شده در این نوع دستگاه ها از نوع Solid State بوده و مى توان هزاران مرتبه اطلاعاتى را بر روى آنان نوشت و یا حذف کرد.
 ویژگى فلش دیسک ها
 • حافظه هاى فلش یکى از متداول ترین نوع حافظه هاى Removable هستند که از آنان در دستگاه هاى کوچکى نظیر دوربین هاى دیجیتال، PDA و یا فلش دیسک استفاده مى شود.
 •فلش دیسک هاى USB روشى سریع و آسان به منظور افزایش فضاى ذخیره سازى را در اختیار کاربران قرار مى دهند. این نوع دستگاه ها با استفاده از ویژگى هاى Plug & Play به سادگى و از طریق یک پورت USB به کامپیوتر متصل مى شوند. در زمانى که کامپیوتر روشن است مى توان یک فلش دیسک را به پورت USB متصل و یا از آن جدا کرد.
 • پس از اتصال یک فلش دیسک به پورت USB کامپیوتر و شناسایى آن توسط سیستم عامل و نصب نرم افزارهاى ضرورى مى توان به سادگى فایل هاى مورد نظر را بر روى آن ذخیره کرد. قدرت درایوهاى فوق متاثر از پورت هاى USB است. از درایوهاى فلش USB به منظور اشتراک اطلاعات بین کامپیوترها و استفاده از فایل ها و اسناد مورد نظر در منزل و یا محل کار استفاده مى شود. حافظه هاى فوق داراى ظرفیت هاى متفاوتى بوده و مى تواند تا چندین گیگابایت را شامل شود.
 • نحوه استفاده از فلش دیسک ها، همانند یک هارددیسک قابل حمل بوده و پس از اتصال آنان به پورت USB کامپیوتر امکان استفاده از آنان فراهم مى شود. در این رابطه به کابل هاى اضافه و یا آداپتور خاصى نیاز نیست.
 • فلش دیسک ها امکان افزودن و حذف فایل ها را تا یکصد هزار مرتبه فراهم کرده و به منظور ذخیره محتویات دیجیتال تا ده سال مناسب هستند (از لحاظ تئورى).
 • پس از نصب فلش دیسک نحوه عملکرد آن مشابه یک هارددیسک بوده و مى توان هر نوع داده اى را بر روى آن ذخیره، حذف و یا کپى کرد. فایل هاى موزیک، اسناد، نامه هاى الکترونیکى و فیلم نمونه هایى در این رابطه است.
 • فلش دیسک هاى USB داراى یک واسط از قبل تعبیه شده USB هستند که با پورت هاى۱.۱ USB و USB۲.۰ کار مى کند. امکان استفاده از فلش دیسک هاى USB در سیستم هاى عامل متفاوتى وجود دارد.
 • با استفاده از یک پورت USB۲.۰ و یک فلش درایو USB۲.۰ ، مى توان فایل ها را با سرعتى بالغ بر هشت مگابایت در ثانیه بازیابى و با سرعتى معادل هفت مگابایت در ثانیه ذخیره کرد.
 • در صورتى که BIOS برد اصلى کامپیوتر اجازه دهد، مى توان فلش دیسک را به گونه اى پیکربندى کرد که با استفاده از آن سیستم را راه اندازى کرد (booting).
 • امکان به اشتراک گذاشتن فلش دیسک ها در یک شبکه وجود داشته و تمامى عملیات آنان مشابه یک هارد درایو است.
 • در زمان انتقال داده بر روى یک فلش درایو، چراغ LED آن روشن مى شود (فلش دیسک در حال استفاده براى عملیات خواندن و یا نوشتن است). با توجه به این که برخى از سیستم هاى عامل از cache در زمان نوشتن استفاده مى کنند، مى بایست قبل از جدا کردن فلش دیسک از پورت USB از غیرفعال بودن چراغ LED آنان اطمینان حاصل شود. خارج کردن فلش دیسک از کامپیوتر در حین عملیات نوشتن و خواندن علاوه بر این که داده ها را در معرض آسیب قرار مى دهد مى تواند به کامپیوتر و فلش دیسک نیز آسیب برساند.
 استفاده از فلش دیسک
 • نصب: پس از نصب فلش دیسک به پورت USB و تشخیص آن توسط سیستم عامل با مراجعه به بخش My Computer مى توان آن را در لیست درایوها مشاهده کرد.(یک آیکون Removable Disk)
 • خواندن و نوشتن: نحوه خواندن، نوشتن، کپى و حذف فایل ها بر روى درایوهاى فلش، مشابه هارددیسک است.
 • جداکردن دستگاه: پس از اتمام کار مى توان فلش دیسک را از پورت USB جدا کرد. بدین منظور مى بایست فرآیند Safe Removal را از طریق آیکون موجود در بخش Toolbar دنبال کرد.

از:rayaneh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد