کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

با آینده تلویزیون آشنا شوید : تلویزیون OLED

شرکت سونی برای نخستین بار از تلویزیون 27 اینچی OLED پرده برداری کرد. دیروز در کنفرانس D6 آقای هاوارد استرینگر مدیر عامل شرکت سونی به معرفی تلویزیونی پرداخت که از یک ورق بازی هم نازک تر است. با ضخامت فقط 0.3 میلیمتر ( سه دهم میلیمتر ) و اعلام کرد که این تلویزیون به زودی برای فروش ارایه خواهد شد. تلویزیونی که نشان داده شد انقدر باریک بود که عکس گرفتن از آن مشکل بود بنابراین عکس های واضحی از آن نخواهید دید.  

با ورود فناوری OLED به بازار باید به فکر خداحافظی با پلاسما و LCD طی چند سال آینده باشیم. اما شاید خیلی ها هنوز با OLED آشنا نباشند.  

OLED چیست؟  

این عبارت مخفف : organic light-emitting diode است. و به نوعی LED گفته میشود که به صورت ذاتی و بدون احتیاج به نور پس زمینه از خود نور تولید میکنند. این قابلیت سبب میشود که این فناوری نسبت به LCD و پلاسما برتری داشته باشد و این امکان فراهم باشد که بتوان نمایشگرهایی بسیار نازک تر از قبل ساخت.  

برتری دیگر فناوری OLED مصرف کمتر برق آن است. بنابراین استفاده ی آنها در لپ تاپ ها موجب افزایش طول عمر باطری ها خواهد شد. نکته جالب دیگر در مورد OLED این است که نور و رنگ ساتع شده از آنها ارتباطی با میزان انرژی مصرفی ندارد. یعنی در حالت نشان دادن رنگ سفید روشن و سیاه تاریک، به یک میزان انرژی مصرف میکند.  

کوچک بودن اجزای تشکیل دهنده سبب میشود که بتوان با استفاده از OLED کنتراست های بسیار بهتری ایجاد کرد. برای مثال قرار است که تلویزیون سونی با کننتراست 1000000:1 ارایه شود.  

استفاده از OLED ها به همین جا خلاصه نمیشود. ایده های زیادی وجود دارد که در آینده به جای کاغذ دیواری خانه از OLED استفاده خواهیم کرد و یا بر روی لباس و اتومبیل ها نمایشگرهای OLED خواهیم داشت.

sony-oled-official-1.jpg

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد