کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

تروجان چیست؟

یک تروجان یک برنامه کامپیوتری می باشد که جاسوس کامپیوتری نیز نامیده میشود . یک تروجان وقتی در کامپیوتری اجرا می شود در آن کامپیوتر ماندگار می شود ﴿ مانند ویروسها که در کامپیوتر می مانند ﴾ . با نصب فایروال و آنتی ویروسها می توانیم جلوی ورود بعضی از آنها را به سیستم خود بگیریم . البته همه تروجانها را آنتی ویروسها نمیتوانند تشخیص دهند .

تروجانها اطلاعاتی از کامپیوتر را ﴿ کامپیوتری که فایل سرور در آن اجرا شده ﴾ به شخصی که ﴿ هکرها ﴾ آن تروجان را به کامپوتر قربانی فرستاده , می فرستد . این اطلاعات میتواند پسوردهای کامپیوتر مانند پسورد Admin و یا پسوردهای اینترنتی مانند Yahoo Password و Internet Connection Password و یا آدرس IP باشد.

این اطلاعات می توانند در قالب یک ایمیل ﴿ E-Mail ﴾ به شخص هکر فرستاده شوند .

بعضی از تروجان ها توانایی سرویس دهی برای هکرها را نیز دارند ; یعنی اگر تروجانی در کامپیوتری اجرا شود فرستنده آن تروجان میتواند کامپیوتر قربانی را با استفاده از کامپیوتر خود و از راه دور کنترل کند و عملیاتی بر روی کامپیوتر ﴿ مانند : حذف فایل , مشاهده درایوها , فرمت کردن درایوها و ... ﴾ انجام دهد . البته باید سرور ﴿ فایل اجرا شده در کامپیوتر قربانی ﴾ این سرویس دهی ها را دارا باشد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد