کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

Need For Speed - Undercover

سری بازی های Need for Speed همیشه جزء پرطرفدارترین و پرفروش ترین بازی های ویدیوی خصوصآ در بین بازی های Racing به حساب می آمد اما همانطور که می دانید هر ساله در ماه نوامبر نسخه ی جدیدی از این سری بازی ها روانه ی بازار می شود و متاسفانه به خاطر همین فشردگی در ساخت همیشه نسخه جدید از نسخه ی قبلی ضعیف تر و ضعیف تر ظاهر می شود و در نتیجه اوج ضعف این سری بازی ها را کاملآ در NFS ProStreet دیده ایم. استودیوی Black Box نیز با درک این موضوع از اواسط تابستان سال 2007 به دو تیم تقسیم شد و از همان موقع یک تیم بر روی ادامه ی ساخت Need for Speed: ProStreet کار کرده و تیم دیگر ساخت نسخه ی بعدی را که Need for Speed: Undercover نام گرفت آغاز کرد. اکنون با این اوضاع و زمان بیشتری که سازندگان برای ساخت NFS Undercover داشته اند، می توان انتظار یکی از بهترین عناوین سری بازی های Need for Speed را از Undercover داشت. 

 

سازندگان سعی دارند تا NFS Undercover را به حال و هوای دو نسخه ی زیبای Carbon و Most Wanted نزدیک کنند و در همین راستا تعقیب و گریز از دست پلیس، حالت Open-World، مسابقات غیر قانونی و ... را نیز به این سری بازی ها بازگردانده اند. وقایع Undercover در شهر Tri-City Bay Area اتفاق می افتد. Tri-City شهریست با 80 مایل جاده که از سه منطقه ی اصلی جدا از هم به نام های Palm Harbor ، Port Crescent و Sunset Hills تشکیل می شود و این مناطق توسط بزرگراه هایی پهناور و طولانی که از روی آب می گذرند با یکدیگر در ارتباطند. همچنین جاده های کوهستانی نیز در ناحیه ای مرتفع از این شهر با نام Gold Coast وجود خواهند داشت. سیستم گردش شب و روز همچنان در این سری از بازی ها قرار داده نشده است و وقایع Undercover فقط در هوایی روشن انجام می پذیرند.

بازی از لحاظ داستانی نسبت به سایر نسخه های Need for Speed بسیار بهتر کار شده است و جذابیت بیشتری را خواهد داشت. شما در Undercover نقش یک مامور مخفی پلیس را خواهید داشت که ماموریت دارید به عنوان جاسوس وارد گروه های خلافکار شهر شوید و با نزدیک شدن به این گروه ها از طرق مختلف مقدمات نابودی آن ها را فراهم کنید. در طول این ماموریت یک پلیس زن با نام Chase Linh نیز شخصیت اصلی بازی را یاری خواهد کرد.

جالب است بدانید cut-scene (میان پرده)های pre-render و بخصوصی که در نسخه های Most Wanted و Carbon شاهد آن بودیم اینبار در Undercover با صحنه های اکشن بیشتری وجود خواهند داشت و به گفته ی سازندگان این cut-sceneها همانند فیلم های هالیوودی طراحی شده اند. مهمترین بازیگری که برای بازی در میان پرده های بازی در نظر گرفته شده است Maggie Q (کسی که بازی در فیلم های مهمی نظیر Mission Impossible III و Live Free or Die Hard را در کارنامه ی خود دارد) است که در نقش Chase Linh ظاهر می شود.

یکی از مسابقات تازه ای که در نمایشگاه GC از این بازی فاش شد Highway Battle نام دارد که در آن شما و رقیبتان باید در بزرگراه با یکدیگر به رقابت بپردازید. این مسابقه در یک مسیر نسبتآ مستقیم انجام می پذیرد و معمولآ مخصوص رقابت با Bossهای بازیست. چیزی که این مسابقه را بسیار هیجان انگیز می کند ترافیک و عبور و مرور خودروها از این بزرگراه است که شما را وادار می کند با حداکثر سرعت با انجام مانورهایی از میان آن ها عبور کرده تا در نهایت جلوتر از رقیب خود مسابقه را به پایان برسانید.

اما در NFS Undercover شما علاوه بر انجام مسابقات رانندگی مختلف باید ماموریت هایی را نیز به انجام برسانید. به طور مثال یکی از این ماموریت ها دزدیدن خودروی پورشه از یک دلال ماشین و سپس فرار از دست پلیس است. البته عمل دزدین به صورت یک میان پرده نشان داده می شود و شما تنها باید فرار از دست پلیس را خودتان انجام دهید. پلیس ها نیز با خودروهای سواری متفاوت و پرسرعت خود به همراه هلیکوپتر در Undercover حضور خواهند داشت. هر چه شما در بازی پیش روی کنید و به پایان آن نزدیک شوید، پلیس ها خشن تر و خودروهایشان پرسرعت تر خواهد شد و در نتیجه گریز و مخفی شدن از دست آن ها نیز دشوارتر می شود.

سازندگان در این نسخه به کنترل خودروها بسیار پرداخته اند. آن ها با توجه به قالب اکشن داستان NFS Undercover و تجربه ای که از ساخت نسخه های قبلی بدست آوردند سرانجام توانستند یک نوع فیزیک مناسب و ویژه برای رانندگی طراحی کنند که آن را Heroic Driving Engine نامیدند. این ویژگی باعث می شود که رانندگی در این بازی حالتی اکشن و دلهره آور پیدا کند و علاوه بر آن گیمر تسلط کاملی را بر روی خودروی در حال حرکت خود داشته باشد. HDE قدرت مانور حودروها را بسیار بالا برده است و به گیمر این اجازه را خواهد داد که با بیشترین سرعت چرخش های دشوار 180 و حتی 360 درجه را انجام دهد و صحنه های زیبایی را بیافریند تا از رانندگی در این بازی نهایت لذت را ببرد.

گرافیک این نسخه نیز پیشرفت های بسیار خوبی را کرده است و سعی شده است تا گیمر را تحت تاثیر جلوه های خود قرار دهد. بر روی نورپردازی بازی بسیار کار شده است و افکت های جدیدی در محیط بازی دیده می شود، ضمن اینکه رفلکشن های موجود بر روی بدنه ی خودروها نیز داراری جزئیات بسیار بیشتری نسبت به نسخه های قبلی خواهد بود. طراحی محیط بازی و شهر بزرگ Tri-City Bay Area نیز بسیار عالی می باشد و درواقع بهترین در سری بازی های NFS خواهد بود. سیستم Damage هم که برای اولین با در این سری از بازی ها بر روی نسخه ی ProStreet قرار گرفت در Undercover نیز با بهبودهایی وجود خواهد داشت.

سیستم Tuning و Customization نیز طبق روال همیشگی این سری از بازی ها در NFS Undercover نیز با بهبودهایی وجود دارد و علاوه بر آن خودروهای متعدد و جدیدی نیز در این بازی قابل استفاده خواهند بود. همچنین بر روی صداگذاری بازی نیز تمرکز ویژه ای شده است و می توان صداگذاری فوق العاده ای را از این نسخه انتظار داشت.

به هر حال Black Box قصد دارد تا با NFS Undercover ناکامی نسخه ی قبلی را جبران کند و بار دیگر این سری از بازی ها را به اوج خود برساند. آن ها برای تحقق این امر وقت بیشتری را هم نسبت به گذشته داشته اند و با توجه به اطلاعات بدست آمده تا بدین جای کار خوب هم پیش رفته اند، بنابراین می توان منتظر عرضه ی یک بازی Racing خوب در نوامبر امسال برای تمامی پلتفورم ها بود.

در مطلب زیر مصاحبه با یکی از سازندگان این بازی از نظرتان میگذرد 

+ باید انتظار چه چیز جدیدی رو در NFS Undercover داشته باشیم ؟
* میشه گفت Undercover بیشتر از همه در مورد هیجان تعقیب و گریز با پلیس هست. این بازی بالاترین ترکیب ممکن از گیم پلی فوق العاده نسل جدید و داستانی زیبا و جذاب هست که تمام انرژی و هیجان تعقیب و گریز پلیسی رو به بازیکن منتقل میکنه.
امسال , شما نقش یک پلیس تازه کار رو برعهده میگیرین که به تازگی برای نفوذ در تشکیلات سازماندهی شده زیرزمینی استخدام شده. برای رسیدن به این هدف باید با انجام مآموریتها و مسابقات مختلف خودتون رو به عنوان یک راننده ماهر به بقیه اثبات کنین. رفته رفته اعتماد جنایتکاران و باندها به شما بیشتر و بیشتر میشه و به هدف نهایی که از بین بردن اونها هست نزدیک تر میشین.
ما خیلی خوشحالیم که دوباره پلیسها و مراحل گردش آزاد به بازی برگشتند. میدونیم که طرفداران واقعی NFS از تغییرات Prostreet در این زمینه خیلی ناراحت بودند و دوست داریم اونها رو دوباره خوشحال کنیم.
+ آیا بازی مثل Prostreet در زمینهای از قبل تعیین شده جریان داره یا دنیای آزاد بازی دست بازیکن رو بیشتر باز میگذاره مثل Most Wanted ؟
* دنیای باز (Open World) دوباره به بازی برگشته و در بازی 3 شهر متفاوت وجود داره که همگی به وسیله بزرگراه عظیمی به هم متصل هستند. بازیکنها در محیطهای مختلف بازی که شامل 80 مایل از راهها و مسیرها میشه , با رقیبان خودشون مبارزه کرده و از دست پلیسها فرار کنند و این مبارزات در بزرگراه عظیم بازی به هیجان انگیزترین شکل ممکن ادامه پیدا میکنه. این تعقیب و گریزها با سرعت 150 مایل بر ساعت در ترافیک شلوغ خیابانها باعث میشه سرعت عمل بازیکن در مواجهه با پلیس و رقیبان بیشتر از قبل به چالش کشیده بشه.
+ به نظر میرسه سری بازیهای NFS همواره در حال تغییر و تحول هستند , اون هم تغییراتی اساسی. چرا همچین اتفاقی می افته و هر سال باید شاهد عوض شدن خیلی چیزها باشیم ؟ آیا هیچ وقت شده نگران از دست دادن طرفداران نسخه های قبلی باشین یا به خاطر پیشرفت در کار این جور مسائل رو قبول میکنین ؟
* داستان های زیادی وجود دارند که میتونیم در دنیای NFS تعریف کنیم. امسال ما بازی ای رو طراحی کردیم که یک Action Driving نسل بعد به تمام معنا هست. گیم پلی جدید و مبتکرانه به کمک Heroic Driving Engine ( یک تکنولوژی جدید که اجازه حرکات جالب با سرعتهای فوق بالا در هنگام درگیری ها رو میده ) و همین طور حالت کاملآ جدید Highway Battle , یک داستان سینمایی جذاب با صحنه های نفس گیر و همچنین دنیایی بزرگ با مناطقی متفاوت که به بازیکن اجازه جستجو و گردش آزاد رو میده.
+ این دفعه پلیسها چه کارهایی برای مقابله با بازیکن انجام میدن ؟
* ما از کاری که با پلیسها در Undercover کردیم خیلی هیجان زده هستیم. تمام سعی تیم بازی سازی این بوده که هوش مصنوعی جدید و پیشرفته ای برای بازی تهیه کنیم که پلیس هایی خشن و باهوش برای بازی داشته باشیم. میشه گفت هوش مصنوعی پلیس ها هم بخشی از Heroic Driving Engine هست و به پلیس ها اجازه میده با کنترلی منطقی ماشین خودشون رو حرکت داده و با بازیکن مبارزه کنند. اونها به هر طریق ممکن باید جلوی شما رو بگیرن و در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.
+ قسمتهایی از Cutscene ها رو که تا حالا دیدیم , از نقطه نظر سینمایی خیلی تآثیرگذار و جالب بودند , حتی میشه به عنوان یک فیلم سینمایی مجزا روشون حساب کرد. میشه کمی در مورد مراحل تهیه و تولید این کلیپ ها توضیح بدین ؟
* بازی های کامپیوتری نوعی از سرگرمی هستند که میتونند به بازیکن تجربه ای گسترده تر از بقیه سرگرمی ها داده و از طریق داستان گویی interactive بازیکن ها رو درگیر کنند. کلیپ ها و FMV های تهیه شده برای Undercover در تاریخ این سری بازی ها سابقه نداشته. امسال سرمایه گذاری قابل توجهی در بخش داستانی NFS انجام گرفته و در این راه از افرادی هالیوودی مثل Maggie Q و Christina Milian استفاده کردیم و از تکنیک های تولید سینمایی بهره بردیم که همه این ها باعث میشن یکی از کامل ترین تجربه های سرگرمی تعطیلات امسال رو داشته باشیم.

+ آیا بازیکن میتونه این فیلم ها و کلیپ ها رو به صورت یک فیلم کامل و در کنار هم تماشا بکنه ؟ یا نسخه مخصوصی از بازی عرضه خواهد شد که همه فیلم ها رو به صورت یک فیلم تکی عرضه بکنه ؟
* احتمال این کار پایین هست. NFS Undercover یک تجربه کامل و interactive (فعال و انفعالی) از سرگرمی هست که در کنار گیم پلی اون , Cutscene های مخصوصی هم تهیه شده. بدون شک بهترین راه برای تجربه Undercover , بازی کردن اون هست.
+ میتونین در مورد حضور Maggie Q در بازی بیشتر توضیح بدین ؟
* ما دوست داشتیم NFS Undercover شبیه یک فیلم اکشن از آب دربیاد و برای انجام دادن این کار نیاز به تجربه های هالیوودی داشتیم. فیلمبرداری های ما در لوس آنجلس انجام میگرفت و کارگردان کلیپ ها از مجموعه تلویزیونی 24 انتخاب شده بود. Maggie Q یک استعداد عالی در بازیگری هست که به ما کمک کرد بهتر از همیشه بتونیم داستان بازی رو تعریف کنیم.
+ این دفعه شاهد چه ماشین هایی در بازی خواهیم بود ؟
* ما هنوز لیست کامل ماشین های موجود در بازی رو اعلام نکردیم ولی میتونم بگم که بیشتر از 55 ماشین از تولیدکننده های معتبری مثل BMW , Pursche , Audi و ... در بازی وجود خواهند داشت.
+ کمی در مورد تغییرات ماشین ها و Customization اون ها بگین ؟
* Customization یکی از عناصر اصلی سری بازی های NFS هست و در Undercover بازیکن ها با تغییر دادن ماشین های خودشون باعث میشن شخصیت و نگرش هر بازیکن و استیل بازی اون مشخص بشه. ماشین ها در NFS نمایانگر خط مشی و طراحی های معاصر هستند و بازیکن میتونه با تغییرات دلخواه اون ها رو متفاوت بکنه و مثلآ با رنگ ماتی که روی ماشینش میزنه , جلوه ای جدید به اون بده.
قابلیت های عمیق Performance Tuning هم به بازیکن اجازه میدن ماشینش رو از هر نظر بهبود و پیشرفت بده.
+ در مورد مدل های صدمه دیدن (Damage Modeling) قضیه از چه قرار هست ؟ آیا تصادف کردن و صدمه دیدن ماشین ها در نوع حرکت اونها تآثیرگذار خواهد بود ؟
* Undercover از سیستم صدمه و تصادف همزمان و Real Time پشتیبانی میکنه ولی ما تآثیر اون روی کارایی ماشین ها رو در این نسخه از بین بردیم. ما دوست داریم بازیکن ها روی رانندگی و تغییر دادن ماشین ها تمرکز داشته باشند , نه اینکه با کمی صدمه دیدن و تصادف , ترس و لرز برای خرابی ماشین اونها رو درگیر بکنه.
+ آیا شما روی Arcade بودن یا Simulation بودن (شبیه سازی) بیشتر از قبل تمرکز کردین ؟
* در Undercover هم مثل نسخه های قبلی تمرکز بازی روی استیل و نوعی از رانندگی هست که خود NFS اون رو تعریف کرده. نوعی از رانندگی مهیج که بین دو سبک Arcade و Simulation قرار میگیره. ما دوست داریم بازیکن احساس غرق شدن در یک فیلم اکشن پرهزینه رو داشته باشه. برای همین تکنولوژی Heroic Driving Engine رو به وجود آوردیم که در سرعت هایی مثل 150 مایل بر ساعت و در رقابت با ماشین های دیگه و فرار از پلیس ها هیجانی بی نظیر به بازیکن منتقل بشه.
+ در انتها از قسمت Online بازی بگین.
* علاوه بر حالت های کلاسیک Sprint و Circuit , در این نسخه حالت هایی جدید و مخصوص هم در نظر گرفته شده مثل Cops N' Robbers . در این حالت که تیمی هست , 8 بازیکن میتونن به رقابت در دو گروه 4 نفره بپردازند. Robbers (دزدها) باید پول رو ورداشته و اون رو در مکانی مشخص تحویل بدن و Cops (پلیس ها) باید تا قبل از رسیدن دزدها به اون مکان جلوی اونها رو بگیرن. هر بازی از دو دور تشکیل شده که بازیکن ها بعد از هر دور باید جای خودشون رو در دو تیم دزد و پلیس با هم عوض کنند.
  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد