کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

USB 3 ده برابر سریع تر از نسخه ی قبلی

               

چند روز پیش انجمن‌های USB Implementers مشخصات نسل سوم USB را معرفی کرد، سرعت انتقال داده‌ای تا ۴.۸ گیگابیت در ثانیه! یعنی ۱۰ برابر سرعت انتقال داده در USB 2.

استاندارد جدید که SuperSpeed USB نامیده می‌شود، به نظر می‌رسد که بسیار قدرمندتر از نسل قبلی خود باشد. آقای جف راونکرافت، مدیر گروه صنعتی انجمن‌های USB Implementers در باره می‌گوید که SuperSpeed USB، می‌تواند یک جهش در دنیای تکنولوژی باشد. مشتریان امروزی از پرونده‌های بزرگ و حجیم داده‌ای استفاده می‌کنند که نیاز به سرعت بالایی برای انتفال داده‌هایشان از دستگاه‌های دیجیتالشان به کامپیوترهای شخصی‌شان دارد. SuperSpeed USB دقیقا چیزی است که بهش نیاز دارند.

گروه صنعتی USB-IF امیدوار است که USB 3 از اواخر سال ۲۰۰۹ میلادی در کامپیوترها استفاده شود! پس می‌توان امیدوار بود که در سالی که پیش رو داریم، ظهور USB 3 که جایگزینی بسیار مناسب برای USB 2 است را ببینیم. بنا بر گفتهٔ این گروه صنعتی، اولین محصولاتی که از USB 3 استفاده خواهند کرد، دیسک درایو‌های خارجی (External)، فلش درایوها، دوربین‌های دیجیتال و دستگاه‌های پخش موسیقی (MP3 Playerها) خواهند بود.
نسل سوم USB، به گونه‌ای طراحی شده است که با نسل‌های قبلی خود سازگار خواهد بود.
شرکت‌هایی که در گسترش USB 3 درگیر بوده‌اند، اینتل، مایکروسافت، NEC، HP و ابزارهای تگزاس (Texas Instruments) هستند. اینتل اولین شرکت در صف این شرکت‌ها برای گسترش USB 3 بوده، ولی با این حال، نسخه‌ای پیش‌نویس از مشخصات USB 3 را در ماه آگوست امسال برای شرکت‌های بزرگ، مانند AMD و NVIDIA (که رقیب اینتل هم هستند) ارسال کرده است.

منبع : system.ir ،news.zdnet.co.uk

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد