کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

عرضه رایانه های مجهز به نرم افزارهای متن باز

خبرگزاری فارس: شرکت آی بی ام رایانه های جدیدی را برای صاحبان مشاغل عرضه کرده که در آنها از نرم افزارهای متن باز به جای تولیدات شرکت مایکروسافت استفاده شده است. 
   

به گزارش فارس به نقل از اینفورمیشن ویک، در سیستم جدید که Open Collaboration Client نام گرفته، ترکیبی از سیستم عامل لینوکس و بسته نرم افزار متن باز خاص آی بی ام موسوم به Lotus Symphony به کار گرفته شده است.

بسته نرم افزاری Symphony شامل نرم افزارهای پردازش متون، presentation و spreadsheet بر مبنای فرمت متن باز Open Document است. از سوی دیگر مجموعه برنامه های کاربردی لوتوس نوتز نیز در این رایانه ها نصب شده است.
کاربران می توانند به طور آفلاین از این نرم افزارها استفاده کنند یا با وصل شدن به سرورهای شرکت آی بی ام از راه دور از امکانات آنها استفاده کنند.
آی بی ام مدعی است هر شرکت تجاری با خرید هر یک از این رایانه ها بین 500 تا 800 دلار به ازای هر فرد صرفه جویی خواهد کرد، زیرا نیازی به استفاده از ویندوز و مجموعه آفیس نخواهد داشت.
از سوی دیگر این رایانه ها برق کمتری مصرف کرده و سیستم تهویه ارزان تری دارند و از این جهات نیز موجب 60 تا 118 دلار صرفه جویی می شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد