کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

از هارد دیسکتان محافظت کنید

اونایی که تاحالا هارد دیسکشون سوخته باشه خوب حرف منو میفهمن که از بین رفتن هارد دیسک چقدر درد آوره! همه فیلم ها، عکسها، برنامه ها و فایل های مهمتون طوری به فنا میره که تا 2-3 هفته حسابی ناراحت میشین.
از عوامل و نشانه های رو به موت بودن هارد دیسک، هنگ کردن کامپیوتر در موقع کپی کردن فایلها، یا شنیدن صدای خش خش ( یا صدایی شبیه خورد کردن برگ خشک یا نون خشک) از هارده، تو این مورد دوم توصیه میکنم فایلها و عکسهای مهمتون رو بک آپ بگیرین که هر لحظه احتمال به فنا رفتن هاردتون هست.

علتهای اصلی سوختن هارد هم گرم شدن بیش از حد، یا ویروسی شدن یا خیلی موارد دیگس، شما میتونید با چک کردن به موقع هارد دیسکتون از بروز چنین مشکلی جلو گیری کنید.
برنامه های زیادی واسه چک کردن و عیب یابی هارد موجوده اما اگه میخواید هاردتون رو به بهترین نحو مراقبت کنید سعی کنید از برنامه ها و چک دیسک های برند هارد خودتون استفاده کنید.
در زیر برنامه های مختلفی برای چک کردن انواع و اقسام برند های هست.

  • هارد های Maxtor و Seagate :

بیشرین هاردهای موجود در بازار هارد مکستوره. مکستور توسط شرکت سی گیت در سال 2006 خریداری شده ولی هنوز هم تو بازار به این نام شناخته میشه. به هرحال، برای هارد های سی گیت و مکستور از بهتره که از برنامه SeaTools for Windows استفاده کنید. که همه انواع هارد رو عیب یابی میکنه. (ورژن داس این برنمه هم موجوده)

  • هاردهای Hitachi :

معمولا هارد همه نوت بوک ها و لپتاب ها هیتاچیه، برای عیب یابی و رفع نقص این هارد ها خوبه که از برنامه Drive Fitness Test استفاده کنید. این برنامه حتی کابل ها و درجه حرارت هاردتون رو هم چک میکنه. فقط کافیه بعد از دانلود برنامه اونو رو یه سی دی رایت کنید و کامپیوترتون رو از روی اون سی دی بوت کنید.

  • هارد های Samsung :

برنامه HUTIL Drive Diagnostic Utility که فقط مخصوص هاردهای سامسونگه.

  • هاردهای Fujitsu :

Diagnostic Tools برنامه مخصوص هاردهای فوجیتسوه ولی میتونید باهاش انواع هاردها با برندهای مختلف رو هم چک کنید.

  • برنامه کلی:

اگه برنامه ای برای مدیریت وسیع بر روی هاردتون و عیبیابی و رفع عیب میخواید بهتره که یه نسخه از برنامه Ultimate Boot CD دانلود کنید. که هم ورژن ویندوزی و هم ورژن داسیش موجوده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد