کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

LCD ال جی و بهره گیری از 6 تکنولوژی برتر روز

ال جی در نمایشگاه CES2009 از باریک ترین LED Backlit TV دنیا پرده برداری کرد. این محصول که تحت عنوان LHX یا LH90شناخته می شود، با بهره بردن از لنز سیلیکونی برای تقویت نور، در عین حال با افزایش کیفیت نور پس زمینه ، کیفیتی کاملا متفاوت دارد و در کنار طراحی بسیار باریک و زیبایش، در حقیقت یکی از شاهکارهای صنعت تلویزیون محسوب می شود.  

 

با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در دنیا، شرکت ال جی در نظر دارد تا برای حضور هر چه قدرتمندانه تر در بازار رقابت تجهیزات تصویری و به ویژه تلویزیون های ال سی دی،‌ با به کار گیری 6 تکنولوژی روز در صنعت ساخت ال سی دی که در نمایشگاه مصرف کنندگان الکتریکی سال 2009 ارائه شد، دومین تولید کننده بزرگ تلویزیون در سال 2009 لقب گیرد. این 6 تکنولوژی عبارتند از :‌LED باریک نور پس زمینه، 1080P بی سیم، تروموشن 240 Hz، کوتاهترین زمان واکنش ، شبکه و ذخیره بالای انرژی. مسئولان این شرکت کره ای به دنبال آنند تا با به کار گیری این تکنولوژی ها در یک محصول، یکه تاز طراحی تلویزیون دنیا باشند.  

 

در حالی که درحال حاضر و در صنعت امروزی ساخت تجهیزات تصویری، از 300 تا 400 LED در هر دستگاه تلویزیون استفاده می شود، ‌این شرکت کره ای بین 1000 تا 1500 LED را با در نظر داشتن سایز صفحه نمایش به کار می گیرد که این تکنولوژی بی همتا، این امکان را برای تولید کننده فراهم می کند تا صفحه نمایش را به 240 بخش مختلف تقسیم کرده و هر یک از آنها را به صورت مجزا برای ساخت تصویری شفاف تر و طبیعی تر، حتی زمانی که نور شفاف و سایه ها هر دو با هم در یک تصویر ظاهر می شوند،تنظیم کند.

یکی از مسئولان بلند پایه بخش تجهیزات نمایشی ال جی در این رابطه با خاطر نشان کردن اینکه، هیچ تلویزیونی مشابه این تلویزیون در بازار وجود ندارد، گفت:« هیچ تکنولوژی ای مشابه این در بازار به چشم نمی خورد.تکنولوژی به کار رفته در LH90 ، تفاوتهای زیادی با تکنولوژی تلویزیونهای عادی دارد و یک کاربر دانا،‌ به سرعت می تواند تفاوتهای میان تصویر LH90 و تلویزیونهای LHX را درک کند. پس از تماشای تصاویر در LH90، نمی توان تلویزیون دیگری را مشابه این تلویزیون یافت.»

تفاوت محسوسی که در تلویزیونهای سری LHX به چشم می خورد، ‌نبود برفک و پارازیت روی تصاویر آن است که این موضوع به لطف به کارگیریFull HD TV 1080pبی سیم محقق شده است. این ، درحقیقت یک کابل برق مجزا است که مستقیما به تلویزیون متصل می شود و قطعات دیگر آن روی تجهیزاتی از جمله دی وی دی و غیره قرار می گیرند و به صورت بی سیم، تا فاصله 30 فوتی‌ قابل استفاده هستند و تصویر را با بهترین کیفیت ممکن به تلویزیون منتقل می کنند. این مسئول بلند پایه شرکت ال جی در ادامه صحبتهایش باتشریح تکنولوژی به کار رفته در این سری از تلویزیونها گفت:« کاربران محصولات ما اصلا نباید نگران کیفیت تصاویر باشند،‌چرا که در تلویزیونهای LHX و LH85، با استفاده از تکنولوژی 1080p Full HD TV می توانند بازیهای ویدئویی و دیسک های blu-ray خود را با بالاترین کیفیت به کار گیرند. چرا که ما به دنبال آن هستیم تا کاربران محصولات ما، رضایت کامل وتمام جانبه ای از تلویزیون هایشان داشته باشند.» طراحی شیک و راحتی بی نظیر در استفاده از این تلویزیون ها با به کار گیری نخستین تکنولوژی 240 Hz LED scanning، که تصاویر کریستالی شفافی را با حرکات طبیعی تشکیل می دهند، کامل شده است. استفاده از تکنولوژی تروموشن 240Hz، جنبش لکه ها و کدری تصاویر را با به کار گیری از تکنولوژی کنترل نور پس زمینه ،از بین می برد . به کار گیری همین تکنولوژی در کنار پنل های پیشرفته IPS، باعث شده است ال جی بتواند به سریعترین سرعت واکنش در LCD TV ها دست پیدا کند که زمانی معادل 2 میلی ثانیه است. این سرعت واکنش بالا سبب می شود تا تماشاگر حس کند که گویی تصاویری که در تلویزیون می بیند، در مقابل چشمان او به وقوع می پیوندد. استفاده از تروموشن 240 HZ، علاوه بر این مزایا، کاهش مصرف انرژی و کاهش گرمای تولید شده را نیز به همراه دارد. ال جی به دنبال آن است تا علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر، تجربه متمایزی را در تماشای تلویزیون برای کاربرانش رقم بزند و این همان امری است که از طریق اولین همکاری گسترده اش با وب سایت یاهو آن را دنبال می کند که در نوع خود در تمام دنیا بی سابقه است. بدین ترتیب،‌ال جی در بخش های مختلفی از سایت یاهو، از جمله بخش آب و هوا، مالی و بخش آپلود کردن عکسها (Flickr)، فعالیتهایی خواهد داشت. این شرکت کره ای همچنین ارتباطات مستقیمی با سایتهای مطرحی از جمله Youtube و سرویس پخش همزمانNetflix خواهد داشت و بدین ترتیب، کاربران اینترنت قادر خواهند بود که در طول مدت 30 ثانیه، از میان مجموعه ای 12000 فیلم موجود،‌فیلمی را دانلود کنند.

 

یکی دیگر از نکات مورد توجه در مورد تلویزیونهای ال جی، مصرف کم انرژی توسط محصولات این کمپانی است. محصولات ال جی ، این روزها کمترین انرژی را در دنیا مصرف می کنند. به عنوان مثال LH30، با به کار گیری نمایشگر LCD ذخیره کننده انرژی،‌حدود 80% انرژی کمتر از LCD TV های دیگر مصرف می کنند. مصرف انرژی این تلویزیون در حالت آماده به کار،‌ تقریبا به صفر می رسد. به علاوه ال جی در نظر دارد تلویزیون های جدید این کمپانی‌، با محیط زیست نیز سازگار باشند. سنسور هوشمندII ال جی، مصرف انرژی را در مقایسه با مدل های قدیمی هم سایز خود، تا حداکثر 73% کاهش می دهد و بدین ترتیب، میزان خستگی چشم را به حداقل می رساند. تلویزیونهای ال جی از یک سو، انرژی کمی مصرف می کنند و از سوی دیگر تصاویر را با بهترین کیفیت ممکن به نمایش می گذارند. این مسئول بلند پایه شرکت ال جی در پایان صحبتهایش گفت:« ما تنها به دنبال کیفیت عالی در محصولاتمان نیستیم،‌بلکه به دنبال آنیم تا علاوه بر به کار گیری تکنولوژی روز، زیبایی را در تمامی محصولات بگنجانیم، چرا که می خواهیم بهترین کیفیت را در کنار طراحی زیبا و سالم به کاربرانمان هدیه کنیم.» این طور به نظر می رسد که این شرکت کره ای به دنبال آن است تا با به کار گیری 5 تکنولوژی برتر دنیا ، در کنار زیبایی نهفته در محصولاتش، سال پرباری را آغاز کند و رهبری صنعت تلویزیون دنیا را بیش از پیش از آن خود نماید.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد