کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

کسب رتبه‌ی اول میزان رشد کاربران در خاورمیانه برای ایران

برآورد تعداد کاربران اینترنت در ایران در سال دو هزار میلادی حدود 250 هزار نفر بوده که با مقایسه با برآورد کنونی منتشر شده که به نیمه دوم سال 2008 میلادی مربوط است بالغ بر 9100 درصد، تعداد کاربران اینترنت ایران در طی هشت سال رشد داشته است.

امیرحسین محبعلی - مدیر کل برنامه‌ریزی و کنترل برنامه‌های شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران - در گفت‌وگو با خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب گفت: براساس آمار اخیر منتشر شده از سایت Stats Internet World، کشور ایران با برآورد جمعیت 65 میلیون و 875 هزار و 223 نفر دارای 23 میلیون کاربر اینترنت بوده که بیانگر ضریب نفوذ 34.9درصدی است.

او ادامه داد: از منابع اطلاعات سایت فوق اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و Nielsen / Net Rating بوده که این مراجع معمولا این برآوردهای آماری را براساس مطالعات میدانی در کشورها و مقایسه وضعیت رشد کشورها به لحاظ توسعه فن‌آوری با همدیگر و درنهایت از روش‌های ارزیابی خبرگان می‌سنجند. بنابر این مدل برآورد فوق مدل تحقیق از بالا به پائین است.

مدیر پروژه سنجش عملکرد شاخص‌های فن‌آوری اطلاعات در کشور خاطر نشان کرد: شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران به منظور راست آزمائی برآوردهای فوق پروژه‌ای را با همکاری مرکز آمار ایران آغاز کرده است که در این روش مدل برآورد آماری از پائین به بالا است.

او ادامه داد: این آمارگیری در دی‌ماه گذشته در سطح کشور انجام شد که مقرر است نتیجه اولیه آن تا انتهای سال جاری و نتیجه نهایی پردازش شده آمار در سه ماهه دوم سال 88 اعلام شود. نتیجه قطعی آمار فوق علاوه بر راست آزمائی برآورد سایت World Stats، عدد شاخص برآورد ضریب نفوذ را با برش استانی ارائه می‌دهد.

محبعلی افزود: همچنین پروژه مکمل دیگری در دفتر تحقیق و توسعه شرکت فن‌آوری اطلاعات با مراکز دانشگاهی در جهت ارائه فرمول شبیه‌ساز برآورد ضریب نفوذ دردست اجرا است که خروجی آن ارائه یک فرمول براساس یکسری متغیرهای مستقل جهت امکان محاسبه ضریب نفوذ کاربران اینترنت کشور است که پارامترهای فرمول براساس تحقیقات علمی و نتایج به‌دست آمده آمارگیری ذکر شده اعمال می‌شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر برآورد متوسط تعداد کاربران اینترنت در جهان یک میلیارد و 463 میلیون و 632 هزار و 361 نفر بوده که با تقریب جمعیت جهان که برابر 6 میلیارد و 676 میلیون و 120 هزار و 288 نفر، متوسط ضریب نفوذ اینترنت در جهان 21.9 درصد است. برهمین اساس متوسط ضریب نفوذ در خاورمیانه 21.3 درصد بوده و پنج کشور اول در خاورمیانه به ترتیـب امارات متحده عربی، قطر، ایران، بحرین و کویت با ضرایب نفوذ 49.8 درصد، 37.8 درصد، 34.9درصد، 34.8 درصد و 34.7 درصد است.

او همچـنین بالاترین رشد ضریب نفــوذ اینترنت در دوره سال 2008 - 2000 میلادی را متعلق به کشورهای ایران، سوریه و عربستان سعودی با درصدهای 9100درصد، 7006 درصد و 3000 درصد عنوان کرد.

محبعلی در پایان ابراز امیدواری کرد با توسعه کاربردهای فن‌آوری اطلاعات در کشور و نیز توسعه شبکه ملی اینترنت بتوانیم در طول برنامه پنج توسعه جایگاه نخست را در میزان ضریب نفوذ کاربران اینترنت در منطقه کسب کنیم 

خبرگزاری دانشجویان ایران

نظرات 3 + ارسال نظر
علی 1388,01,06 ساعت 11:49 ب.ظ http://darham.blogsky.com/

سلام
وبلاگ درهم برهم دوباره شروع به کار کرد
از همکاری صمیمانه شما سپاسگزاریم

efs 1387,11,30 ساعت 12:53 ب.ظ http://www.efs.pib.ir

سلام دوست خوبم وب خوبی داری برات ارزو میکنم موفق بشی و میدونم که موفق میشی
راستی اگه دوست داشتی به ما هم
ما بهترین نیستیم و اولین هم نیستیم ولی بهترین ها را برای شما گرد آ وری کرده ایم

efs 1387,11,30 ساعت 12:52 ب.ظ http://www.efs.pib.ir

سلام دوست خوبم وب خوبی داری برات ارزو میکنم موفق بشی و میدونم که موفق میشی
راستی اگه دوست داشتی به ما هم
ما بهترین نیستیم و اولین هم نیستیم ولی بهترین ها را برای شما گرد آ وری کرده ایم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد