کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

Crack چیست ؟


تا حالا حتما بارها کلمه Crack و Cracker را شنیده اید . کراکر افرادی هستند که کار نفوذ را انجام می دهند . تعریف این افراد به صورت زیر است :
Hacker ( هکر کلاه سفید )
افرادی خلاق هستند که در گذشته بیشتر آنها دانشجویان یا استادان دانشگاه بودند . این افراد مهارت زیادی در برنامه نویسی داشته و هیچ حد و مرزی برای خود قائل نیستند . هدف هکر از نفوذ نشان دادن نقاط ضعف است و قصد خرابکاری ندارند .
Cracker ( هکر کلاه خاکستری ) 
این افراد نیز مهارت و صبر و حوصله زیادی دارند . هدف آنها از نفوذ بهره برداری اقتصادی است . کراکرها سالانه خسارت زیادی به تولید کنندگان نرم افزار وارد می کنند .
Wacker ( هکر کلاه سیاه )
هدف این افراد از نفوذ خراب کاری است که گاه با انگیزه های سیاسی همراه است .

Booter
افراد لوس و بی بند و باری هستند که خود سواد برنامه نویسی نداشته و از برنامه های آماده استفاده می کنند . اغلب آنها نادانسته دست به این کار می زنند و خطرات زیادی به وجود می آورند . کار بیشتر آنها مزاحمت در چت رومها است .
Crack
هدف از کرک نفوذ به برنامه هاست . گاهی اوقات شرکتهای تولید کننده نرم افزار اصل برنامه را به صورت رایگان به مشتری می دهند ولی زمان استفاده یا تعداد استفاده از آن را محدود می کنند . اگر مشتری خواهان استفاده از برنامه باشد باید آن را بخرد . کراکر این برنامه ها را پیدا کرده و به صورت غیر قانونی ثبت می کند .
مراحل Crack
کرک کردن دارای دو مرحله است :
آنالیز به صورت استاتیک
آنالیز به صورت دینامیک
در آنالیز استاتیک کراکر بدون اجرای برنامه به دنبال اطلاعات اولیه می گردد مانند :
زبانی که برنامه با آن نوشته شده .
کامپایلری که برنامه را ترجمه کرده .
فایلهای DLL ی که برنامه فراخوانی می کند و بررسی توابع درون این DLL ها .
تغییراتی که برنامه در Registry می دهد و ... .
در آنالیز دینامیک کراکر برنامه را اجرا کرده و عملیات آن را لحظه به لحظه با دیباگر زیر نظر می گیرد . عمده چیزی که کراکر دنبال آن است قسمت تعیین هویت Serial Number است و بعد از پیدا کردن یکی از کارهای زیر را انجام می دهد :
این قسمت را حذف کرده و فایل نهایی را روی فایل اصلی رونویسی می کند . مانند فایلهایی که از پوشه Crack کپی می کنید .
روال تعیین هویت را به سمت ثبت شدن پرش می دهد . در این حالت برنامه با هر Serial Number ثبت می شود .
الگوریتم روال تعیین هویت را رمزگشایی کرده و فایل کوچکی بر اساس آن می سازد ( Key Generator یا در اصطلاح Keygen )
با استفاده از Patch فایلهایی را که جهت ثبت لازم است کپی می کند .
در آنالیز دینامیک کراکر لحظه به لحظه تغییرات در برنامه را در نظر می گیرد . اطلاعاتی که در شبکه رد و بدل می کند . با کدام پروسه ها در ارتباط است . پرشها به کدام قسمت حافظه انجام می شود و ... .
ابزارهای Crack
کراکر برای کار خود از یک سری ابزار استفاده می کند که عمده ترین آنها عبارتند از :
Debugger
برنامه هایی هستند که وظیفه خطایابی فایلهای اجرایی را بر عهده دارند . کراکر با این ابزار رفتار فایل مثلا زمان اجرای تعیین هویت Serial Number را زیر نظر می گیرد . شرکتهای تولید کننده نرم افزار از برنامه های به اسم Packer استفاده می کنند تا روتینهای ضد دیباگ را به برنامه اضافه کنند . این برنامه ها تاکنون نتوانسته اند دیباگرها را متوقف کنند زیرا دیباگرها نیز قوی تر شده و این روتینها را دور می زنند .
Disassembler
زمانی که کراکر تغییرات لازم را پیدا کرد نیاز دارد تا فایل اجرایی را قابل تغییر کند . این کار توسط Disassembler انجام می شود و فایل اجرایی به کد اسمبلی تبدیل می شود .
De compiler
زبانهای برنامه نویسی سطح بالا بعد از کامپایل شدن ابتدا به کد اسمبلی تبدیل می شوند . دی کامپایلر با استفاده از اطلاعاتی که کراکر جمع کرده سعی می کند کد اسمبلی را به معادل آنها در آن زبان تبدیل کند .
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد