کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

جلسه حل مشکلات کرسف

مردم حرفهای تکراری را شنیدند  

گرچه موارد ذکر شده در این جلسه به غیر از ایراد مشکلات، چندان سودی برای کرسفیها نداشت ولی اینکه این جلسه در چه ساعتی و در چه شرایطی برگزار شد به نظر خواندنی‌تر از متن جلسه می‌باشد.

سه‌شنبه هفته گذشته مسجد باب‌الحوائج شهرک کرسف در شهرستان خدابنده میزبان جلسه‌ای بود که بنابر اعلام قبلی بخشدار مرکزی خدابنده و جمعی از مسئولان ادارات دولتی خدابنده قصد پاسخگویی به مشکلات طرح شده از سوی مردم کرسف را داشتند.
گرچه موارد ذکر شده در این جلسه به غیر از ایراد مشکلات، چندان سودی برای کرسفیها نداشت ولی اینکه این جلسه در چه ساعتی و در چه شرایطی برگزار شد به نظر خواندنی‌تر از متن جلسه می‌باشد.
ساعت دقیق برگزاری این جلسه 10 صبح بود که قبل از حضور بخشدار و هیئت همراه تنها عده معدودی از کرسفیها در مسجد حاضر بودند و آن گونه که از حرفهای رد و بدل شده بین آنان بر می‌آمد دلیل این عدم استقبال، عملی‌نشدن قولهای گذشته و ساعت نامناسب برپایی این جلسه بود. چون الان فصل کار و برداشت گندم است و مردم نمی‌توانند وقت و ساعت خود را برای شنیدن حرفهایی که قبلاً چندین بار گفته شده صرف کنند. حتی قبل از حضور بخشدار از طریق بلندگوی مسجد چندین‌بار از کرسفیها خواسته شد در جلسه حضور یابند اما مثل اینکه بدقولیهای گذشته مسئولان، کار خودش را کرده بود و اهالی کرسف دل خوشی برای حضور در این جلسه نداشتند. بالاخره با 15 دقیقه تأخیر اجلی، بخشدار مرکزی خدابنده به همراه مسئولان اداره گاز، بنیاد مسکن، اوقاف، تعاون ، منابع طبیعی، آب و فاضلاب ، امور آب شهرستان، تربیت‌بدنی و جهادکشاورزی در مسجد باب‌الحوائج کرسف حاضر شدند و اولین چیزی که اجلی از آن گله‌مند شد عدم استقبال کرسفیها از جلسه بود و وی نیز از مسئولان خواست مردم را برای جلسه دعوت کنند. این جلسه پس از انجام کارهای تشریفاتی و در حالی که همچنان مسجد باب‌الحوائج کرسف خلوت بود حالت رسمی به خود گرفت. گرچه آن‌طور که از نگاه و حرفهای حاضران بر می‌آمد جمع حاضر هم امیدی به حل مشکلات خود نداشتند و تنها برای شنیدن حرفها و قولهای تکراری به مسجد آمده بودند. ضمن اینکه همگی تأکید داشتند اگر این جلسه غیر از وقت اداری و در زمان دیگری برگزار می‌شد شاید استقبال بهتری از آن صورت می‌گرفت، نه در ساعت 10 صبح که تنها مسئولان ادارات می‌توانند دست از کار خود بکشند. در ابتدای جلسه صبوری، رئیس شورای‌اسلامی کرسف به بیان مشکلات مطروحه در جلسه پرداخت و گفت: از بابت حضور کم‌رنگ مردم کرسف در جلسه امروز پوزش می‌خواهم. با وجود اینکه قبلاً در این مورد اطلاع‌رسانی شده بود اما اهالی به خاطر فرارسیدن فصل برداشت گندم قادر به حضور در این جلسه نبودند و این کم‌رنگی حضور دلیل بر بی‌اعتنایی نیست.
وی پس از این پوزش در ابتدای سخنان خود ادامه داد: هفدهم ماه جاری اعضای شورای اسلامی کرسف در بخشداری حاضر شدند و مقرر شد امروز جلسه‌ای با حضور مسئولان ادارات در کرسف برگزار شود. مشکل اول توقف پروژه گازرسانی به کرسف است که تعدادی از علمکهای خیابان امام و محله سرچشمه کرسف باقی مانده است. مشکل بعدی متوجه بنیاد مسکن شهرستان می‌باشد و با توجه به اینکه پروژه بزرگترین پارک شهرستان در کرسف در جریان است و امسال نیز اعتبار 63 میلیون تومانی به آن اختصاص یافته ولی طرح هادی کرسف با مشکلات فراوانی روبه‌روست. سال 1364 با حضور فرماندار وقت و همیاری خود مردم خیابانی بازگشایی شد ولی این طرح آن طور که باید پیگیری نشد.
صبوری افزود: از طرف دیگر به خاطر تأخیر در گازرسانی، جدول‌کشی و آسفالت خیابانها نیز متوقف مانده است. سال‌گذشته با همیاری اهالی حدود شش کیلومتر خیابان بازگشایی شد ولیکن با عدم جدول‌گذاری و آسفالت‌ریزی این خیابانها از بین می‌روند. اداره برق شهرستان نیز باید فکری به حال چراغهای جاده کرسف و کمبود روشنایی لامپهای آن بکند. موضوع بعدی مربوط به اوقاف می‌شد که صبوری با اشاره به وضعیت بنای امامزاده مریم گفت: این امامزاده در کرسف تقریباً‌ از بین رفته و حتی بقایای آن نیز در حال نابودی است، امامزاده عبدا... هم نیازمند امکانات بهداشتی می‌باشد. سد تاریخی کرسف که قدمت آن به دوران ساسا‌نیان می‌رسد با هزینه کمی قابل بازسازی است و می‌تواند علاوه بر تأمین آب کرسف و جلوگیری از هدر رفت منابع آبی آن، نقش اساسی در آب و هوای کرسف داشته باشد. در حال حاضر به راحتی شش ماه در سال آب چشمه کرسف هدر می‌رود.
اما مشکل آب کرسف که صبوری درخصوص آن نیز اظهار داشت: به علت فرسودگی، لوله‌های انتقال آب دچار شکستگی شده و باعث هدررفت آن می‌شود. اگر برای سهرورد یک میلیارد تومان هزینه کرده‌اید لازم است این هزینه در کرسف هم صورت گیرد تا مردم از آب آلوده نجات یابند. کلری که به آب زده می‌شود دلیلی بر آلودگی آن است. منبع آب‌شرب و کشاورزی کرسف، چشمه آن است و باید این دو از هم تفکیک شوند. چشمه کرسف سال‌گذشته لایروبی شد ولی جلبکها همچنان در چشمه وجود دارند و برای سلامت آب خطرناک‌اند.
آخرین اظهارنظر رئیس شورای‌اسلامی کرسف در مورد سالن ورزشی کرسف بود، وی گفت: قبل از احداث سالن ورزشی در کرسف این شهرک در اکثر رشته‌ها صاحب تیم بود ولی در حال حاضر این رشته‌ها تنها در فوتسال خلاصه شده‌اند ضمن اینکه سالن نیز از نظر سرمایشی، گرمایشی و امکانات بهداشتی استاندارد نیست.
پس از صبوری در حالی که تعداد معدودی بر جمع حاضر در مسجد افزوده شده بوند، اجلی بخشدار مرکزی کرسف که همچنان تحت تأثیر جمعیت کم حاضر در مسجد بود به سخنرانی پرداخت. جالب اینجاست اکثر حرفهای اجلی دردی از دردهای کرسف را دوا نمی‌کرد و وی بیشتر به تشریح پروژه‌هایی پرداخت که سالهای گذشته به بهره‌برداری رسیده بودند و در قسمتی دیگر مردم را نصیحت کرد. اجلی مهمترین دلیل مشکلات را همچون همیشه کمبود اعتبارات دانست و گفت: اکثر کارهای صورت گرفته برای جوانان است در حالی که خبری از جوانان در این جلسه نیست. در پایان نیز هر کدام از مسئولان حاضر پاسخگوی مشکلات مطروحه بودند که پاسخ آنها نیز بیشتر به صورت ارائه گزارش از سالهای گذشته بود و بدین ترتیب یک روز کاری برای برخی مسئولان دولتی شهرستان رقم خورد.
نکته‌ای که در مورد برگزاری این جلسه بیشتر خود را نشان می‌‌دهد مردم کرسف هستند که به نظر ارزش وقت خود را بیشتر از کسانی که در وقت اداری اقدام به برگزاری چنین جلسه‌ای کرده بودند، می‌دانستند و ترجیح دادند سراغ کار و زندگی خود بروند تا گوش‌کردن به حرفهای تکراری و گزارش کار سالهای گذشته. از این گذشته این جلسه می‌توانست در ساعتی برگزار شود که مورد استقبال اهالی قرار گیرد نه بی‌اعتنایی آنها که کاملاً‌ در این جلسه مشهود بود، اگرچه عمل‌کردن به قولهای جلسات قبلی می‌توانست رغبت بیشتری به وجود آورد.
به هر حال مردم بیشتر دوست دارند حل شدن مشکلات را ببینند تا بشنوند و به نظر می‌آید این جلسه در هر جایی می‌توانست حتی بدون حضور کرسفیها برگزار شود. مهم، نتیجه جلسات است که باید به جای حرفهای تکراری و غیرمربوط منجر به حل مشکلات مردم شود. گفتن و انتشار چیزهایی که مردم همیشه آنها را می‌بینند کار چندان مهمی نیست

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد