کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف
کرسف karasfi.ir

کرسف karasfi.ir

اخبار و اطلاعات شهری کرسف

گزارشی از وضعیت تلویزیون های lcd در بازار ایران

امروزه تلویزیونهای LCD جزو پرطرفدارترینهای بازار این کالاهستند و با توجه به کاهش شدید قیمت این کالا طی سال گذشته، LCDها با میزان تقاضای بیشتری مواجه شدهاند تا سایر نمونههای این کالا.
گستردگی استفاده از تلویزیونهای LCD که به اعتقاد ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری مرهون کاهش شدید قیمتها و افزایش عرضه این کالا است باعث شده تا امروزه برخلاف سالهای قبل تعداد بیشتری از مصرفکنندگان توانایی خرید تلویزیونهای LCD را داشته باشند و به عبارتی قیمتها در بازار متعادل شده است. فعالان بازار این کالا معتقدند، LCDها در شرایط فعلی آنقدر محبوب شدهاند که به سختی نمونه دیگری از این کالا مانند LED میتواند جای آن را بگیرد.فعالان بازار، واردکنندگان و همچنین رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری معتقدند، کاهش قیمتها در بازار تلویزیون باعث شد این کالا جای خود را در بازار باز کند و به نظر نمیرسد LEDها فعلا فرصتی برای رقابت با LCDها داشته باشند. اگرچه هنوز زمان چندانی از ورود این تلویزیونهای نسل جدید به بازار نمیگذرد، اما فعالان بازار تلویزیون و حتی گروهی از واردکنندگان این تلویزیونها معتقدند تقاضای کم بهرغم تبلیغات گسترده برای این کالا و جوایز متعددی که برای خریداران در نظر گرفته شده است هم نتوانسته کمکی برای افزایش فروش این تلویزیونها باشد و همچنان LCD محبوب دل کاربران هستند.

سایزهای پرفروش
اتفاق جالبی که طی مدت اخیر در بازار تلویزیون افتاده است، تغییر سلیقه مصرفکنندگان نسبت به سایزهای این کالا است.
بر اساس اعلام فعالان بازار در حالی که طی ماههای گذشته (حدود شش ماه قبل) سایزهای 32 و 37 اینچ جزو پرفروشهای بازار بودند، اینک این سایزهای 37 و 42 اینچ هستند که فروش بیشتری دارند. مدیر فروش شرکت بانیان الکتریک، در این باره میگوید، اگرچه تا قبل از این اکثر مصرفکنندگان از سایزهای 32 استقبال میکردند، ولی اکنون همان مصرفکنندگان که برای خرید مدل جدید به بازار مراجعه میکنند سایز بزرگتری را انتخاب میکنند.
نادمی، مدیر فروش شرکت مهوار الکتریک نیز میگوید، در حال حاضر سلیقه مصرفکنندگان به سمت سایزهای بالا پیش رفته و اکثر مراجعین از سایزهای 42 اینچ استقبال میکنند.
فروشندگان نیز از افزایش تقاضا برای تلویزیونهای السیدی 42 اینچ خبر دادند.
پرفروشها
ظاهر زیبا، حجم کم و تنوع مدل و برند در زمینه تلویزیونهای LCD، یکی از مهمترین دلایل جلب توجه مصرفکنندگان به سمت این تلویزیونها شده است.
به گفته محمد یکتا، یک فروشنده لوازم صوتی و تصویری در خیابان جمهوری، تلویزیونهای LCD که امروزه پرطرفدارترین تلویزیونهای بازار به شمار میروند به شکل کاملا متفاوت نسبت به دیگر تلویزیونها عمل میکنند. به گفته وی، در اکثر تلویزیونهای LCD یک ماده رسانای شفاف روی یک طرح شیشهای قرار گرفته و یک لایه دیگر روی آن را میپوشاند. بعد از این لایه، دومین لایه رسانا روی لایههای دیگر قرار میگیرد. با روشن شدن LCD یک میدان الکتریکی بین دو لایه ایجاد شده، تصویر نورانی میشود و در نهایت یک تصویر بسیار شفاف به وجود میآید. بدین ترتیب LCDها به منبع نور (لامپ تصویر) نیاز نداشته و سرعت واکنش تصویر در آنها بسیار بالا است. به گفته این فروشنده، تلویزیونهای LCD دارای مزایایی هستند که عدم انعکاس نورهای مزاحم محیط، توان مصرفی کمتر، درجه تفکیکپذیری فوقالعاده تصویر (Resolution)، وزن کمتر، عدم سوختن پیکسلها، طول عمر بیشتر و عدم انتشار اشعههای مضر برای چشم انسان برخی از آنها هستند، اما مهمترین مشکل LCDها عمر کوتاه آنها است. چون تلویزیونهای LCD به طور متوسط 16هزار ساعت عمر میکنند؛ در حالی که میانگین عمر تلویزیونهای دیگر به سیهزار ساعت هم میرسد.
به هر حال با دلایلی که ذکر شد LCDها در بازار پرفروش شدهاند و در حال حاضر برندهای مختلفی در این زمینه فعالیت میکنند که LG، Sony، Sharp، JVC،Panasonic ،اSAMSUNG و... جزو برندهای پرفروش بازار هستند. فعالان بازار و واردکنندگان ، از کاهش قیمت مجدد این کالا طی ماه گذشته خبر دادند و دلیل این امر را ایجاد بازار رقابتی عنوان کردند.
پرفروشهای الجی
الجی از برندهایی که سالها است با محصولات دیجیتالی و صوتی و تصویری آن آشناییم. به گفته محسنی، یکی از مسوولان نمایندگی فروش این شرکت در خیابان جمهوری، مدلهای LH500 و LH700 از خانواده الجی فروش خوبی دارند که در دو سایز 42 و 37 اینچ به بازار عرضه شدهاند و تلویزیونهای مدل LH700 که از خانواده اسکارلت هستند در بازار فروش بالاتری دارند.
به گفته این فروشنده، تلویزیونهای 37و 42 اینچ از مدل LH700 دارای ویژگیهایی چون، نسبت کنتراست 1:100000، تجهیز به بلوتوث، پورت USB، سنسور هوشمند بوده و یک تلویزیون FULL HD است. این تلویزیونها به ترتیب با قیمت یک میلیون و 350 هزار و دومیلیون و 50هزار تومان به فروش میرسند. مدل LH500 نیز تلویزیون 42 اینچ پرفروش دیگری از این خانواده است که کنتراست آن 1:50000 است. این تلویزیون FULL HD نیز به هوشمند، پورت USB، ورودی و خروجیهای مختلف و.... مجهز است و با قیمت یک میلیون و 940هزار تومان و ضمانت گلدیران به فروش میرسد.
سوپر اسلیمهای جیویسی
جیویسی یکی از عرضهکنندگان تلویزیون است که ادعا میکند تنها عرضهکننده تلویزیونهای فوق باریک super slim از نوع lcd در بازار است.
به گفته نادمی، مدیر فروش شرکت مهوار الکتریک، عرضهکننده تلویزیونهای جیویسی در بازار داخلی، مدلهایLT42DV1، LT42SZ58 ، LT32EX19 و LT52JZ79 از پرفروشترین مدلهای تلویزیونهای جیویسی در بازار داخلی طی مدت اخیر هستند که مدل 42DVIاLT دارای ویژگیهایی چون وضوح تصویر 1920X1080 نقطه در اینچ و تیونر داخلی است. نسبت کنتراست این تلویزیون نیز 1:100000 است و به ورودیها و خروجیهای مختلفی مجهز است. این تلویزیون فوق باریک با قیمت دومیلیون و 900هزار تومان به فروش میرسد.
مدلهای S42SZ58 , 32 EX 19 نیز تلویزیونهای دیگری از این خانواده هستند که در بازار پرفروش هستند و به ترتیب با قیمت 790هزار تومان و دومیلیون و 700هزار تومان به فروش میرسند. وی همچنین به کاهش قیمتها در بازار این کالاها طی ماه گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به ایجاد شرایط رقابتی در بازار واردکنندگان ناچارند قیمتها را کاهش دهند.
پاناسونیک و پرفروشهایش
پاناسونیک را معمولا با تلویزیونهای پلاسمایش میشناسیم؛ اما با افزایش تقاضا برای تلویزیونهای LCD، این برند نیز نمونههایی از تلویزیونهای LCD را وارد بازار داخلی کرده است. بر اساس اعلام شرکت بانیان الکتریک، نمایندگی فروش تلویزیونهای این برند در بازار داخلی، در شرایط فعلی با توجه به ایجاد بازار رقابتی و افزایش حجم تولیدات قیمتها در حد قابل توجهی کاهش یافته و طی دو روز گذشته قیمت تلویزیونهای این برند در حد قابل توجهی (حدود200 تا 600هزار تومان) کاهش یافته است. این شرکت مدلهای 42LZ 80 و L37X10 را از تلویزیونهای LCD پرفروش این برند طی ماههای اخیر معرفی کرد که به ترتیب با قیمت یکمیلیون و 280هزار تومان و 965هزار تومان به فروش میرسند.
به گفته صالحیان، یکی از فعالان بازار، مدل 42LZ80 یک تلویزیون 42 اینچ است که دارای ویژگیهایی چون وضوح تصویر 1920 × 1080 نقطه در اینچ، تجهیز به ورودیهای HDMI ،Mini D-sub 15-pin x 1 و ... است.
بانیان الکتریک همچنین مدلهای P42S10، P42C10 و P50C10 و P50X10 را از تلویزیونهای پرفروش پلاسمای این برند معرفی کرد که به ترتیب با قیمت 990هزار تومان، یکمیلیون و 180هزار تومان، یکمیلیون و 450هزار تومان و یکمیلیون و 645هزار تومان به فروش میرسند.
برند ایرانی تمام عیار
مادیران به عنوان یک تولیدکننده بزرگ تلویزیونهای LCD ایرانی با برند X.vision در ایران شناخته میشود که مدلهای متنوعی از این کالاها را در سریهای لوتوس و انیکس به بازار عرضه کرده است.
این تلویزیونها که اکثر مراحل تولید آن در داخل کشور انجام میشود، در سایزهای 32، 40 و 46 اینچ در بازار موجودند.این نمایندگی ضمن معرفی LCDهای سری لوتوس ارکید به عنوان پرفروشهای بازار، زیبایی ظاهر این تلویزیونها را عامل فروش بالای آنها اعلام کرد. این نمایندگی مدل LC-32IMF7 از سری لوتوس را که در رنگهای مشکی مات، مشکی براق و نقرهای به بازار عرضه شدهاند را از تلویزیونهای پرفروش این برند در بازار داخلی معرفی کرد که با قیمتی حدود 539هزار تا 559هزار تومان به فروش میرسند. تجهیز به پانل LCD ساخت کره جنوبی با درجه کیفیت+A، تجهیز به موتور پردازش تصویر، وضوح تصویر بالا، زاویه دید وسیع و ... برخی از ویژگیهای تلویزیونهای LCD این برند است.
شارپ ژاپنیپسند
Sharp نیز یکی از برندهای پرفروش تلویزیون LCD در بازار داخلی است که طبق اعلام مادیران، نمایندگی فروش محصولات این برند یک محصول کاملا ژاپنی است که در سایزهای 32، 37، 42، 46، 52 و 65 اینچ به بازار داخلی عرضه شده است. تلویزیونهای این برند که سهم 48درصدی از بازار خرید و فروش ژاپن را به خود اختصاص دادهاند به عنوان انتخاب اول ژاپنیها شناخته شده و معروف است. طبق اعلام مادیران وجه تمایز LCDهای Sharp با اکثر برندهای موجود در بازار استفاده این برند از پانلهای درجه A در ساخت LCDهایش است.
این نمایندگی ضمن معرفی مدل LC-52A83M به عنوان نازکترین تلویزیون LCD جهان، قیمت آن را چهارمیلیون و 500هزار تومان اعلام کرد.
این تلویزیون Full HD وضوح تصویری معادل دومگاپیکسل داشته و کنتراست آن 10000 است. وی همچنین مدلهای LC-32 A37M
و LC- 42 A85 M را به عنوان تلویزیونهای پرفروش شارپ در بازار داخلی معرفی کرد که به ترتیب با قیمت 740هزار تومان و یکمیلیون و 998هزار تومان به فروش میرسند.
این سونی گران قیمت
سونی چه پیش از کاهش شدید قیمتها در بازار تلویزیون و چه بعد از این اتفاق به عنوان عرضهکننده تلویزیونهای گران قیمت مشهور است.
بر اساس اعلام انصاری، مسوول فروش یکی از نمایندگیهای فروش شرکت بازرگانی ایران، طی مدت اخیر قیمت تلویزیونهای السیدی سونی در حدود 50 تا 100هزار تومان کاهش یافته است که علت این امر کاهش قیمت سایر برندها در بازار و ایجاد بازار رقابتی بوده است. وی مدلهای V550 ، V400 و V450 را از تلویزیونهای LCD پرفروش 40اینچ سونی در بازار معرفی کرد که به ترتیب با قیمت یکمیلیون و 730هزار تومان، یکمیلیون و 740هزار تومان و یکمیلیون و 970هزار تومان به فروش میرسند.
وی همچنین مدلهای 40 و 46 اینچ را از سری W550 به عنوان تلویزیونهای پرفروش سونی معرفی کرد که به ترتیب با قیمت دومیلیون و 100هزار و دومیلیون و 750هزار تومان به فروش میرسند.مدل 40F 550 نیز به عنوان تلویزیون 40 اینچ پرفروش این برند در بازار معرفی شد که قیمت آن یکمیلیون و 550هزار تومان است.
سامسونگ پرتبلیغات
32B 470،40 B 580 و40B 570 نیز به عنوان تلویزیونهای پرفروش سامسونگ در بازار داخلی معرفی شدند. طبق اعلام ایزدنیا، مدیر فروش شرکت حافظ پخش، عرضهکننده محصولات صوتی و تصویری این برند در بازار داخلی، قیمت تلویزیونهای این برند طی ماه گذشته در حدود 2 تا 5درصد کاهش یافته است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد